اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنایع برق و الکترونیک استان اصفهان:

واردات کالای مشابه در صنایع برق متوقف شود

رئیس انجمن صنایع برق و الکترونیک خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: صنایع برق استان می‌تواند به جایگاهی برسد که تأمین کننده نیاز داخل باشد، مشروط بر اینکه کالای مشابه خارجی با قیمت پایین‌تر در بازار عرضه نشود.

واردات کالای مشابه در صنایع برق متوقف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، سید محسن پورسعید با بیان اینکه صنعت برق و الکترونیک اصفهان به جایگاه واقعی خود در کشور نرسیده است، اظهار کرد: استان اصفهان به لحاظ وجود نیروی انسانی و دانش لازم و شرایط محیطی مانند زمین و آب و هوا، ظرفیت بالایی برای رشد این صنعت دارد.

وی افزود: در حال حاضر در صنعت برق و الکترونیک، به جز چند شرکت، صادرات زیادی وجود ندارد و بیشتر محصولات تولیدی در داخل مصرف می‌شود.

رئیس انجمن صنایع برق و الکترونیک خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر محصولات مشابه چینی به تعداد زیاد وارد می‌شود و برای پیشرفت این صنعت باید از ورود آن جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: برای گسترش صادرات باید کیفیت تولیدات داخلی بالا رود و دولت هم حمایت از صنعتگران را بیشتر کند.

پورسعید با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر، حمایت دولت از صنایع نسبت به قبل کمتر بوده است، اظهار کرد: اعطای تسهیلات، بستن دروازه‌های چین و تأمین نقدینگی برای واحدها، حمایت‌هایی است که دولت می‌تواند از این صنعت داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت کشور امروز وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: اجرای هدفمندی یارانه‌ها و دریافت ارزش افزوده از صنعتگر باعث شده است شرایط تولید در کشور سخت شود.

رئیس انجمن صنایع برق و الکترونیک خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان یادآور کرد: نابسامانی نرخ ارز رشد صنعت برق در استان را کاهش داده است، در حالی که اگر یارانه تولید پرداخت می‌شد،  بالا رفتن نرخ ارز به نفع تولید کشور بود.

وی با اشاره به تحریم‌ها، گفت: در صنعت برق شرکت‌هایی که بیشتر مواد اولیه خود را از خارج تأمین می‌کنند، با مشکل مواجه شده‌اند و در شرف تعطیلی هستند و دغدغه این انجمن شرکت‌هایی است که در حال رکود یا تعطیلی هستند.

انتهای پیام/63002/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول