اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان خبر داد

ایجاد بیش از 11 هزار شغل در سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته، تعهد این اداره‌کل ایجاد 6 هزار و 634 شغل بوده که 11 هزار و 364 اشتغال ایجاد شده است.

ایجاد بیش از 11 هزار شغل در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محسن مسعودیان‌راد دوشنبه‌شب در کارگروه ساماندهی مشاغل روستایی در شهرهای کمتر از 20 هزار جمعیت در معاونت برنامه‌ریزی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سال گذشته مجموع اعتبارات کمیته امداد سیستان و بلوچستان، 85 میلیارد تومان بود که به میزان 92 میلیارد ریال پرونده به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی افزود: از رقم 85 میلیارد تومان، 63 میلیارد تومان آن جذب شده و در بخش‌های خوداشتغالی و توان‌افزایی مددجویان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان بیشتر مشاغلی که شامل جذب تسهیلات خوداشتغالی شده‌اند را دامپروری و کشاورزی عنوان کرد.

مسعودیان‌راد ادامه داد: 8 هزار و 852 پرونده سال گذشته ثبت سامانه شده است و مابقی امسال ثبت خواهد شد.

وی در ادامه از مدیران بانک‌های عامل استان که در پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد را یاری کرده‌اند، تقدیر کرد.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان ادامه داد: تلاش و همکاری مدیران بانک‌ها با مجموعه کمیته امداد سبب شده است که سال گذشته کمیته امداد استان در بخش مشاغل خانگی، رتبه نخست و در بخش خوداشتغالی رتبه پنجم کشور را در بین سایر استان‌های کشور کسب کند.

مسعودیان‌راد با اشاره به طرح ساماندهی مشاغل روستایی در شهرهای کمتر از 20 هزار جمعیت گفت: اگر این طرح در استان به خوبی انجام شود، به یک سکوی بلند موفقیت دست خواهیم یافت و زودتر شاهد توسعه بیش از پیش استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رئیس این ستاد معاون برنامه‌ریزی استاندار است، افزود: جدیت در پیگیری مصوبات ستادها در سطح استان و شهرستان، ایجاد هماهنگی لازم با دستگاه‌های عضو و تأسیس صندوق زکات در هر روستا از جمله اقداماتی است که باید توسط ریاست ستاد انجام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت‌ها، اولویت‌بندی مناطق روستایی، شناسایی افراد مستعد از جمله وظایف دبیر ستاد ساماندهی مشاغل روستایی در شهرهای کمتر از 20 هزار جمعیت در استان است.

وی یادآور شد: آثار و برکات اجتماعی و فرهنگی اقدامات و فعالیت‌هایی که در کمیته امداد در راستای اشتغالزایی و یا حمایت انجام می‌شود، بسیار باارزش‌تر از آمار و ارقام است.

مسعودیان‌راد اضافه کرد: طرح‌های اشتغالزایی علاوه بر اینکه از ناهنجارهای اجتماعی جلوگیری می‌کند، نور امید را در دل مددجویان ایجاد کرده و در آنها روحیه خودباوری را تقویت می‌کند.

نماینده بانک‌های عامل نیز در این کارگروه اظهار داشت: بانک‌ها در بحث خوداشتغالی نوع نگاهشان به امداد متفاوت و مثبت است.

آزادی افزود: بانک‌ها مطالبه اشتغال را یک دستور ولایی می‌دانند و با این نگاه قطعاً تلاش مضاعف در راستای رسیدن به اهداف دارند.

وی ضمن اعلام آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به مددجویان متقاضی اشتغال اذعان داشت: بحث کارمزد با سود بسیار متفاوت است و این موضوع باید برای برادران اهل سنت تبیین شود.

این مسئول متذکر شد: شبکه بانکی اعتقاد دارد به جای حذف کارمزد، موضوع  و لزوم آن را برای مردم تبیین کند.

انتهای پیام/75004/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول