اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج گیلان خبر داد

برگزاری مسابقات شطرنج جام باران در رشت

رئیس هیئت شطرنج گیلان از برگزاری ششمین دوره مسابقات شطرنج جام باران «ریتد» در رشت خبر داد.

برگزاری مسابقات شطرنج جام باران در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیومرث بیات امروز در جمع اعضای هیئت شطرنج استان برگزاری رقابت‌های ششمین دوره شطرنج جام باران را به پاس بزرگداشت هادی شعاع‌شرق پیشکسوت شطرنج گیلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها 12 تا 17 تیر امسال در رشت برگزار می‌شود، اظهار کرد: مسابقات مذکور عصر روز چهارشنبه 12 تیر ماه در محل هیئت شطرنج گیلان مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مقررات فدراسیون جهانی شطرنج حاکم بر مسابقات خواهد بود، گفت: مسابقات در 9 تا 11 دور به روش سوئیسی برگزار می‌شود.

به گفته وی، ریتینگ بین‌المللی در این مسابقات محاسبه و نتایج به فدراسیون جهانی شطرنج ارسال می‌شود.

بیات زمان بازی‌ها را شامل 90 دقیقه برای هر بازیکن 30 ثانیه زمان اضافه به ازای هر حرکت ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان تأخیر در آغاز هر دور حداکثر 30 دقیقه خواهد بود، اذعان کرد: رده‌بندی طبق مجموع امتیازات کسب شده توسط هر بازیکن در پایان مسابقات تعیین می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج گیلان، یادآور شد: اگر در رقابت‌های مذکور دو یا چند بازیکن امتیازات یکسان کسب کرده باشند برای تعیین رتبه آنها از روش شکستن امتیاز به شرح زیر و به ترتیب اولویت استفاده می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه شطرنج سریع جام آزاد سازی خرمشهر و گرامیداشت میلاد حضرت علی (ع) خبر داد و گفت: این مسابقات از عصر روز دوم خرداد آغاز و صبح روز جمعه سوم خرداد پایان می‌یابد.

بیات با تصریح بر اینکه این مسابقات در دو مرحله سوئیسی و حذفی برگزار می‌شود، اذعان کرد: مسابقات مرحله سوئیسی در شش یا هفت دور برگزار می‌شود و 32 نفر برتر رده‌بندی به مرحله حذفی راه می‌یابند.

به گفته وی، مسابقات مرحله حذفی با شرکت 32 نفر برتر مرحله سوئیسی و طبق جدول مورد نظر برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در مرحله حذفی بازیکنان دو بازی برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: در صورت تساوی دو بازی با زمان سه دقیقه و دو ثانیه افزایش زمان و در صورت تساوی دوباره بازی مرگ با زمان چهار دقیقه برای مهره سیاه و پنج دقیقه برای مهره سفید با مساوی برای سیاه انجام می‌شود.

وی زمان بازی برای بازیکنان در مسابقات سریع را 15 دقیقه با پنج ثانیه افزایش زمان ذکر کرد و متذکر شد: قوانین بین‌المللی فیده حاکم بر مسابقات است.

انتهای پیام/84002/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول