اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور:

مهمترین معروف پیش روی ملت انتخابات است

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: مهمترین معروف پیش روی ملت ایران یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

مهمترین معروف پیش روی ملت انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌السلام و المسلمین جواد صادق‌زاده  امروز در همایش معاونین ادارات و کارخانجات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های استان اصفهان در مشهد اردهال یکی از مهمترین معروف‌شناسی‌ها را منکرشناسی‌ها دانست و اظهار داشت: در معروف‌شناسی انتخابات پیش رو، مهمترین رکن، انتخاب فرد اصلح بر اساس معیارها و شاخصه‌های اسلامی و ولایت‌پذیری است.

وی، ایمان، توانمندی، ولایت‌مداری، پشتیبان ولایت فقیه، کشورشناسی، فرهنگ‌شناسی، توجه به خرد جمعی، عدم استبداد فکری و عدم حاشیه‌سازی را از جمله 15 شاخصه مهم برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات برشمرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد تأثیر عملکرد امروز رئیس جمهور در 40 سال آینده افزود: در انتخاب فرد اصلح که سرنوشت کشور را می‌تواند تغییر دهد باید دقت بیشتری داشت.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان داشت: محبت فلسفه اصلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر است لذا باید در این فریضه به جای مچ‌گیری دستگیری هدف باشد.

وی افزود: برای کاهش مشکلات جامعه باید سه اصل اقامه نماز، توجه به فقرا و امر به معروف و نهی از منکر توسط مسئولان به صورت ویژه به آن پرداخته شود.  

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به حکمت 374 نهج‌البلاغه در مورد مقایسه تمام خوبی‌ها با امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: تمامی موضوعات حکمت حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر است.

وی، از معرفی این فریضه الهی با یک حدیث و یا یک جمله در کتاب، روزنامه‌ها و سایت‌ها به عنوان نخستین گام در معرفی امر به معروف نام برد و افزود: معرفی فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر اساس روایات و آیات و با استفاده از امکانات جدید و فن‌آوری نوین و آموزش شیوه‌های انجام این فریضه، می‌تواند تأثیر شگرفی در جامعه داشته باشد.

صادق‌زاده از نبود فرهنگ پذیرش در جامعه به عنوان یک فاجعه نام برد و عنوان کرد: یکی از مهمترین دلایل اجرا نشدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نبود این فرهنگ است و متأسفانه در این زمینه تاکنون هیچ کتابی چاپ و منتشر نشده است.

منشور انتخاباتی باید نصب‌العین قرار داشته باشد

جانشین ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان نیز در این همایش با اشاره به تهیه منشور انتخاباتی توسط وزارت کشور گفت: منشور انتخاباتی را باید نصب‌العین خود قرار داده و معروفات و منکرات انتخاباتی را مورد توجه قرار داد. 

علیرضا جوادی افزود: قوانین انتخابات، احکام انتخابات و اخلاق انتخابات باید در انتخابات مورد توجه قرار داشته باشد.

معاون استاندار و فرماندار کاشان، معروفات و منکرات انتخاباتی را دارای پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاصی ذکر و خاطرنشان کرد: عدم ثبت‌نام واجدین شرایط نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، به حد نصاب نرسیدن اعضای شوراها و ثبت‌نام افراد غیر واجد شرایط از جمله معروفات و منکرات انتخابات هستند که می‌تواند برای دولت هزینه داشته باشد.

امر به معروف در جامعه باید تبدیل به یک فضای عمومی شود

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان نیز در این همایش انجام  این فریضه الهی را در جامعه مظلوم خواند و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید از حالت فردی خارج و تبدیل به یک فضای عمومی شود.

محمد رضوان‌نژاد با اشاره به منفور ماندن تذکر لسانی در جامعه ابراز داشت: غیردولتی بودن اما در عین حال سازماندهی شدن انجام این فریضه توسط دولت را یکی از راهکارهای همگانی شدن این فریضه الهی است.

وی، معاونت فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را تغدیه‌کننده مسائل فرهنگی و علمی ستاد احیاء دانست و یادآور شد: معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، مرکز و تغذیه‌کننده تمامی معاونت‌های ستاد احیای شهرستان است.

رضوان‌نژاد، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تهیه جزوات متون آموزشی و اطلاع‌رسانی را از جمله فعالیت معاونت فرهنگی ستاد احیاء اعلام و عنوان کرد: رسانه و اطلاع‌رسانی اگر در راستای صلاح و اصلاح جامعه باشد تأثیر شگرفی در جامعه دارد.

محدودیت فریضه امر به معروف فرصت دادن به دشمن است

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای استان اصفهان نیز گفت: اگر فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را در یک دایره محدود زندانی کنیم فرصت را به دست دشمن داده‌ایم.

حجت السلام ایرجی افزود: امر به معروف و نهی از منکر این نیست که در مقابل این فریضه کلامی گفته نشود و زمانی که جامعه ای موظف به امر به معروف و نهی از منکر می‌شود باید برای احیای آن تلاش بیشتری داشته باشد.

فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر توفیق الهی است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز فعالیت در زمینه احیای این فریضه را توفیق بزرگ برای آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و یادآور شد: نهی‌کننده از منکر نباید خود مرتکب منکر شود و در گام نخست باید عامل به معروف باشد و سعی کند خودش را در معرض نصیحت دیگران قرار دهد.

حجت‌السلام مجتبی اخوان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مهمترین مسئله سیاسی کشور را انتخابات پیش رو اعلام و تصریح کرد: از سخنان مقام معظم رهبری می‌توان نتیجه گرفت که ایشان، دیانت، ولایت‌پذیری، خدمت به مردم، شجاعت در برابر دشمن و توانمندی علمی و عملی را به عنوان پنج شاخص انتخاب فرد اصلح معرفی نموده است.

به گفته وی امیدواریم در انتخابات پیش رو بتوانیم وظیفه شرعی و قانونی و دینی خود را انجام داده و در اجرای معروفات موفق باشیم.

همایش معاونین ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های استان اصفهان با حضور معاونین ادارات و کارخانجات  23 شهرستان استان اصفهان در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول