اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

امر به معروف و نهی از منکر غریب مانده است

استاندار همدان با اشاره به مهجور و غریب ماندن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: دشمن منکرات را در جامعه آرام و خزنده ترویج می‌دهد پس باید هوشیار بود.

امر به معروف و نهی از منکر غریب مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد در دومین نشست شورای معاونین ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه انجام امر به معروف و نهی از منکر کار بسیار مهم و بزرگی است اظهار داشت: موضوع امر به معروف در جامعه تا حدودی غریب مانده است.

وی ادامه داد: اگر از مردم در خصوص واجبات سئوال کنیم چند مورد بیشتر را جواب نمی‌دهند و به امر به معروف و نهی از منکر خیلی توجه نمی‌کنند که باید غریب بودن معروفات در جامعه علت‌یابی شود.

استاندار همدان اضافه کرد: اگر از افراد جامعه بپرسیم که تعدادی از منکرات را نام ببرند شاید نتوانند بیشتر از تعداد انگشتان دست بشمارند و این منکراتی را که نام می‌برند منکرات معروف و مشخص در جامعه هستند و در مورد معروفات هم همین طور است و مردم شناخت خاصی ندارند.

وی با بیان اینکه حوزه کاری معروفات و منکرات حوزه بسیار گسترده و وسیعی است، ابراز داشت: باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه مشخص کنیم که مردم با موارد و مصداق‌های آن آشنا شوند.

*معروفات را همگانی کنیم

آزاد در ادامه با اشاره به اینکه باید موضوع معروفات را همگانی کنیم بیان داشت: فقط چند دستگاه دولتی پاسخگوی اجرای موضوع فریضه معروفات نیست بلکه باید از امکانات موجود در کشور و استان در راستای ترویج معروفات استفاده شود.

وی توجه به ترویج امر به معروف و نهی از منکر در مجموعه‌هایی چون بسیج، هیئت‌های مذهبی، آموزش و پرورش، اصناف، مساجد و دانشگاه‌ها را بسیار اثرگذار دانست و گفت: چون بسیاری از مردم در این نهادها حضور دارند توجه به تبلیغ معروفات در آنها باعث ترویج این مهم در جامعه به صورت جدی و عمومی می‌شود.   

استاندار همدان در ادامه تصریح کرد: انجام تذکر لسانی در جامعه باید طوری باشد که مردم بدانند این یک فریضه دینی است و خدا از ما خواسته که امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

*بی‌توجهی عامل ترویج منکرات

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن منکرات را در جامعه آرام و خزنده ترویج می‌دهد خاطرنشان کرد: یک منکر اگر در روز اول انجام شود همه به آن اعتراض می‌کنند اما به مرور زمان و با تکرار عمل منکر در صورت بی‌توجهی به آن، در جامعه عادی می‌شود، پس باید جلوی عادی شدن منکرات را گرفت. 

آزاد ادامه داد: باید به گزارش‌هایی که در جلسات می‌دهیم اکتفا نکنیم و به نتیجه و بازخورد برنامه‌هایی که در راستای ترویج فرهنگ معروفات انجام دادیم دقت شود که چقدر موفق بودیم و با بررسی آثار برنامه‌ها نقاط ضعف و قوت آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش افراد در خصوص شناخت معروفات خیلی خوب است ابراز داشت: باید به آثار همایش‌هایی که برگزار شده توجه شود نه اینکه خود همایش هدف شود؛ در برگزاری همایش باید دقت شود که چقدر می‌توانیم از آن بهره‌برداری کنیم.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سوئیت‌های اجاره‌ای غیر قانونی و باغ‌رستوران‌هایی که خدمات تفریحی ارائه می‌کنند اشاره کرد و یادآور شد: رستوران‌ها و سوئیت‌های اجاره‌ای باید ساماندهی شوند.

*لزوم ممانعت از فعالیت سوئیت‌اهی اجاره‌ای فاقد مجوز

وی افزود: مسافر را به سوئیت‌های اجاره‌ای حاشیه شهر با وضعیت نامناسب و فاقد امکانات و تجهیزات لازم می‌برند و مسافر با مشاهده این وضعیت از همدان می‌رود و دیگر بر نمی‌گردد که دستگاه‌های گردشگری باید بر فعالیت این سوئیت‌ها نظارت کنند. 

آزاد در ادامه با بیان اینکه یکی از مزیت‌های اصلی همدان در جذب گردشگر آب و هوای مناسب آن است تأکید کرد: فضای سبز و آب و هوای همدان اصلی‌ترین مزیت گردشگری آن است و اگر در برخورد با باغ‌رستوران‌های شهر با دقت رسیدگی نشود برای حوزه گردشگری ایجاد مشکل می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه رسانه ملی و مطبوعات در ستاد امر به معروف از هم جدا شود و مطبوعات به ارشاد سپرده شود گفت:  اگر پیشنهادات پژوهشی در راستای ترویج فرهنگ معروفات دارید به ستاد معرفی کنید که تا از دستگاه‌هایی که توان مالی دارند برای انجام طرح‌های پژوهشی استفاده شود.  

استاندار همدان در خصوص هیئت‌های مذهبی ابراز داشت: استفاده از آلات موسیقی و مسائل دیگر از سوی برخی از هیئت‌های مذهبی در ایام محرم  یکی از نگرانی‌های ما است که این امر نیز یکی از مصادیق ترویج منکرات است. 

*اصناف رضایتمندی مردم را جلب کنند

وی در ادامه با بیان اینکه اصناف باید رضایت‌مندی مردم را جلب کنند افزود: بازار در جلب آرامش و رضایت‌مندی جامعه مؤثر است که در این راستا دست‌اندرکاران امر باید کالاهای مورد نیاز مردم را با قیمت مناسب ارائه کرده و با موضوع گرانفروشی و تفاوت قیمت در بازار مقابله کنند.

آزاد خاطرنشان کرد: در برخوردهای انتظامی نیز باید مراقب بود چون نوع برخورد ما در تکرار یا عدم تکرار عمل منکر از سوی فرد متخلف مؤثر است. 

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین معروف در جمهوری اسلامی حفظ نظام است تصریح کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است و یکی از راه‌های حفظ آن حضور حداکثری در انتخابات است.

استاندار همدان افزود: ایجاد حماسه کار عادی نیست چون ما در کشور هر سال انتخابات برگزار می‌کنیم و ایجاد حماسه با کار شبانه‌روزی و آگاهسازی جامعه برای مشارکت گسترده در انتخابات میسر خواهد شد.

وی در پایان گفت: جلوگیری از خوشحالی دشمن را با ایجاد حماسه رقم می‌زنیم و همه حتی رسانه‌ها باید زمینه ایجاد حماسه را فراهم کنند.

انتهای پیام/89019/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول