اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

انتخابات ایران تاثیر بین‌المللی دارد

استاندار زنجان بر تاثیرگذاری انتخابات ریاست جمهوری ایران بر روابط بین‌المللی اشاره کرد و گفت: خوب برگزار شدن این انتخابات آثار مثبت بین‌المللی برای کشورمان دارد و کم‌ترین تنش در آن تبدیل به خدشه به اعتبار نظام می‌شود.

انتخابات ایران تاثیر بین‌المللی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعدازظهر امروز در نشست اعضای ستاد انتخاباتی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه کارهای انتخابات از ماه‌ها پیش آغاز شده است، اظهار داشت: این کارهای با نهایت دقت و سلامت در چارچوب قانون ادامه دارد.

وی به نهایی شدن اسامی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و افزود: 95 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان موفق به کسب صلاحیت از مراجع قانونی شد‌ه‌اند و 4 تا 5 درصد باقیمانده هم براساس قانون عدم احراز صلاحیت شده‌اند.

استاندار زنجان با اشاره به حضور چهره‌های مؤثر در عرصه انتخابات شوراهای شهری و روستایی تصریح کرد: حضور این افراد به ارتقای جایگاه و عملکرد این نهاد کمک می‌کند.

وی انتخابات پیش رو را دارای ویژگی‌های منحصر به فرد نسبت به انتخابات برگزار شده طی سال‌های گذشته دانست و اضافه کرد: این ویژگی‌ها از جمله تجمیع انجام شده در آن حساسیت‌ها را در حواشی این انتخابات افزایش داده است.

رئوفی‌نژاد دایره نفوذ انتخابات پیش‌رو را با توجه به نوع آن از روستاها تا عالی‌ترین سطح مدیریتی کشور عنوان کرد و گفت: این دو انتخابات مدیریت کشور را در هر دو جبهه خرد و کلان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو با هیچ انتخاباتی در دوره‌های گذشته قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: تبلیغات و تبعات این انتخابات همه اقصی نقاط کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

استاندار زنجان گسترده بودن انتخابات را به دلیل تجمیع انجام شده در آن بیانگر افزایش دقت و ظرافت در برگزاری این دوره برشمرد و اضافه کرد: تجمیع انتخابات شکل و ساختار برگزاری آن را با دوره‌های قبلی متفاوت کرده است.

وی تاکید کرد: این دور از انتخابات در کشور دقت، مدیریت و مراقبت بیشتری نیاز دارد.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه همه نگاه‌ها در این دوره از انتخابات به عوامل اجرایی و نظارت است، ادامه داد: شکل و شیوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در کشور ما زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

وی به تلاش‌های انجام شده برای عدم برگزاری انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: هدف دشمنان داخلی و خارجی از تلاش‌های انجام شده به حداقل رساندن مشارکت مردمی در انتخابات است.

استاندار زنجان بر تاثیرگذاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در عرصه‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: خوب برگزار شدن این انتخابات آثار مثبت بین‌المللی برای کشورمان دارد و کم‌ترین تنش در آن تبدیل به خدشه به اعتبار نظام می‌شود.

وی به کینه 34 ساله استکبار از نظام جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: آنها از ماه‌ها پیش همه ظرفیت خود را برای آسیب زدن به انتخابات ریاست جمهوری در ایران آماده کرده‌اند.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه انتخابات در ایران همیشه برای دشمن یک فرصت محسوب می‌شده است، اضافه کرد: هنر ما استفاده از این فرصت برای ارتقاء و تثبیت جایگاه بین‌المللی نظام و ناکام گذاشتن دشمنان خارجی و داخلی همسو با آنها است.

وی تاکید کرد: کار دشمن دشمنی کردن است و آنها به هیچ وجه از کنار فرصت غنیمت انتخابات برای فتنه‌انگیزی نخواهند گذشت، بنابراین نباید به او فرصت تلخ کردن حلاوت و شیرینی پیروزی‌های ناشی از مشارکت مردم در صحنه را داد.

استاندار زنجان به فراهم شدن شرایط خاص طی دو هفته گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: طی این مدت برخی فتنه‌انگیزان فرصت ابراز وجود نموده‌اند که بعد از فتنه 88 به اغما رفته بودند.

وی نوع حضور مردم در انتخابات را مهم برشمرد و ادامه داد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات نخستین اولویت است.

رئوفی‌نژاد بر لزوم استفاده از همه امکانات برای فراهم کردن زمینه مشارکت همه‌جانبه مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: دنیا منتظر شاخص مهم این انتخابات یعنی درصد و آمار مشارکت مردم در آن است.

وی تاکید کرد: مسئولان و مدیران باید تا روز انتخابات از همه ظرفیت‌ها برای جلب مشارکت همگانی در این انتخابات استفاده کنند.

استاندار زنجان بحث سلامت انتخابات را دیگر موضوع مهم دانست و اضافه کرد: فتنه‌های طراحی شده هم سلامت انتخابات را هدف قرار داده است کما اینکه این تجربه در انتخابات دوره قبلی ریاست جمهوری انجام شد و فتنه‌گران به این اصل خدشه وارد کرده و هزینه‌هایی را به کشور تحمیل کردند.

وی سلامت انتخابات را در گرو درست عمل کردن برگزار کنندگان انتخابات عنوان و اضافه کرد: مجریان انتخابات با شفاف عمل کردن باید طوری عمل کنند که جلوی ایجاد شبهه در یک شعبه انتخاباتی هم گرفته شود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه ایجاد فتنه، فضای ناامن لازم دارد، افزود: همه موارد امنیتی کوچک و بزرگ باید به صورت دقیق رصد شده و در نطفه خفه شود چراکه گاهی تنش‌های امنیتی با چالش‌های کاملاً بی‌ربط به وجود می‌آید.

وی به برنامه‌ریزی دشمن برای همه مناسبت‌های ملی و مذهبی در ایران برای فتنه‌انگیزی اشاره و تصریح کرد: وقتی آنها برای چهارشنبه‌سوری، 22 بهمن، روز کارگر و یا هر مناسبت دیگر طراحی می‌کنند، چطور می‌توانند برای انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری بیکار باشند.

استاندار زنجان تاکید کرد: سه اصل امنیت، مشارکت و سلامت انتخابات پیش رو مهم و به هم پیوسته هستند و همه باید برای حفظ آنها تلاش کنند.

انتهای پیام/73004/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول