اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه لار:

نامزدهای انتخابات از بیان مسائل تنش‌زا پرهیز کنند

مدیر حوزه علمیه امام علی‌بن ابیطالب (ع) لار گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آنها باید از مسائلی که فتنه‌انگیز بوده و ارکان نظام را زیر سئوال می‌برد پرهیز و خودداری کنند.

نامزدهای انتخابات از بیان مسائل تنش‌زا پرهیز کنند

حجت‌الاسلام سید علی اکبر موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: نخستین شرط رئیس جمهور ولایت‌مداری بوده و شجاعت و تدبیر از ویژگی‌های فرد اصلح برای این منصب است.

وی از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح را وقف کردن خود به نظام و مردم دانست و افزود: رئیس جمهور باید در راستای اهداف، نیات و فرمایشات رهبری معظم انقلاب گام برداشته تا ایشان دغدغه مشکلات درون جامعه را نداشته باشد.

به گفته مدیر حوزه علمیه لار باید بر اساس اهداف و نیات رهبری انقلاب کشور را اداره کرد، تا ایشان از اداره کشور به نحو احسن خیالشان راحت باشد.

وی با بیان اینکه باید تنش‌های میان قوا رفع شود تا رهبری انقلاب بتواند مسائل و مشکلات جهان را بررسی و اصلاح کنند، بیان داشت: رهبری متعلق به کشور و ملت ما تنها نیست و کشورهای دنیا چشم امیدشان به ایشان است.

این مسئول با بیان اینکه نباید افکار رهبری انقلاب به امور جزئی و تنش‌انگیز میان قوا مشغول باشد، خاطرنشان کرد: مردم همیشه برای انقلاب پای کار بوده و هستند و آنچه مهم است عدم اختلاف میان مسئولان و سران قوا بوده که مردم را دچار سردرگمی می‌کند.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و تهدیدهای کشورهای بیگانه به اعتقادات مردم لطمه‌ای وارد نمی‌کند، تصریح کرد: نخبگان و خواص جامعه باید ملاک و معیار رئیس جمهور کارآمد را در اختیار مردم قرار داده تا ملت بتواند با بصیرت کامل فرد شایسته را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کند.

موسوی با بیان اینکه باید بتوانیم نظام جمهوری اسلامی را به عنوان یک نظام مردم‌سالار به دنیا معرفی کنیم، گفت: نامزدهای انتخابات که با احساس تکلیف وارد میدان شدند وظیفه دارند با سرلوحه قرار دادن قانون، به رای مردم احترام گذاشته و تبعیت کنند.

مدیر حوزه علمیه علی بن‌ابیطالب لارستان ادامه داد: باید توجه داشت هرگونه حرکتی بر خلاف نظر مجریان و ناظران انتخابات که به ضرر نظام و دین باشد محکوم و آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی با بیان اینکه وظیفه طرفداران نامزدهای انتخابات تنها معرفی فرد مورد نظر خودشان است، بیان کرد: نامزدها و طرفداران آنها باید خود را بر اساس واقعیات و آنچه که هست به مردم معرفی کرده و از تخریب یکدیگر که در حقیقت تخریب نظام است بپرهیزند.

مدیر حوزه عملیه علی‌بن ابیطالب لارستان اضافه کرد: هر فردی که از فیلتر شورای نگهبان تایید شود در حقیقت صلاحیت اولیه رئیس جمهور شدن را دارد.

موسوی با بیان اینکه نامزدها و طرفداران آنها باید از مسائلی که فتنه‌انگیز بوده و ارکان نظام را زیر سئوال ببرد پرهیز و خودداری کنند، تصریح کرد: طلاب، روحانیان و مبلغان نیز وظیفه دارند که در زمینه انتخابات مردم را راهنمایی کرده و ملاک و معیارهای فرد اصلح را برای آنها تبیین کنند و از گرایش به خط و خطوط سیاسی که موجب تضعیف نظام می‌شود خودداری کنند.

انتهای پیام/ 2448/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول