اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد

ثبت مشخصات 13 هزار مرزنشین در سامانه صدور کارت الکترونیکی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در حال حاضر تنها مشخصات 13 هزار نفر از مرزنشینان در سامانه ثبت شده که این آمار در مقایسه با جمعیت 550 هزار نفری مرزنشینان آمار بسیار ناچیزی است.

ثبت مشخصات 13 هزار مرزنشین در سامانه صدور کارت الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عباس تابش صبح امروز در جمع اعضای تعاونی‌های مرزنشین سراسر استان بوشهر اظهار داشت: از این پس تمام فعالیت‌های مبادلات مرزی این تعاونی‌ها، اعم از اختصاص سهمیه مبادلات مرزی، صادرات، واردات و .... از طریق این کارت الکترونیک صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: مرزنشینان هم استانی باید برای دریافت کارت الکترونیکی مبادلات مرزی به دفاتر پیشخوان دولت و یا تعاونی‌های مرزنشین محل استقرار خود مراجعه کنند.

تابش اظهار داشت: در استان بوشهر در حال حاضر 22 تعاونی مرزنشین وجود دارد و این تعاونی‌ها موظف هستند با اطلاع رسانی  کامل برای اخذ مدارک لازم از مرزنشینان تحت پوشش خود شرایط ثبت نام و درج مشخصات آنان را در سامانه صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها به منظور تأمین کالاهای ضروری افراد تحت پوشش خود فعالیت صادرات و واردات انجام می‌دهند، افزود: در حال حاضر تنها مشخصات 13 هزار نفر از مرزنشینان در سامانه ثبت شده  که این آمار در مقایسه با جمعیت 550 هزار نفری مرزنشینان آمار بسیار ناچیزی است.

تابش هدف از این نشست را آمادگی بیشتر درخصوص اجرای سریعتر فرآیند ثبت نام و صدور کارت الکترونیکی برای مرزنشینان با هماهنگی تعاونی‌های فعال در استان بوشهر ذکر کرد و گفت: اکثر شهرستان‌های استان دارای تعاونی‌های مرزنشینان هستند که می‌توانند مطابق قانون و مقررات ساماندهی مبادلات مرزی به واردات 66 قلم کالا اقدام کنند و تحت سامانه جدید تسهیلات و عواید و منافع بیشتری به مرزنشینان تعلق خواهد گرفت.

وی تصریح داشت: براساس تصمیمات سازمان توسعه تجارت سهمیه ارزی مبادلات مرزی تعاونی‌های مرزنشین در نیمه اول سال 92 براساس کارت‌های الکترونیکی به حساب مرزنشینان واریز می‌شود و بر این این اساس تعاونی‌های مرزنشین  موظفند هرچه زودتر نسبت به دریافت مشخصات مورد نیاز شهروندان و انجام مراحل ثبت نام مرزنشینان تحت پوشش خود در سامانه صدور کارت مبادلات مرزی اقدامات لازم را صورت دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تأکید کرد: از این پس تمام فعالیت‌های مبادلات مرزی این تعاونی‌ها، اعم از اختصاص سهمیه مبادلات مرزی، صادرات، واردات و .... از طریق این کارت الکترونیک صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: صدور کارت‌های مبادلات مرزی برای مرزنشینان سرپرست خانوار مطابق قوانین و مقررات مربوطه صادر می‌شود که بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت از ابتدای بهمن ماه سال گذشته فرآیند صدور کارت مبادلات مرزی به صورت الکترونیکی و از طریق دفاتر پیشخوان صورت می‌گیرد.

تابش افزود: برای تمام مرزنشینان متقاضی کارت مبادلات مرزی پس از تحویل مدارک به دفاتر پیشخوان حوزه استحفاظی خود و احراز هویت، کارت الکترونیکی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول