اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

«شکوه حماسه » عملیات بیت‌المقدس را به تصویر می‌کشد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان از برگزاری نمایشگاه عکس «شکوه حماسه » در تویسرکان خبر داد و گفت: نمایشگاه عکس «شکوه حماسه » صحنه‌هایی از عملیات بیت‌المقدس را به تصویر می‌کشد.

«شکوه حماسه » عملیات بیت‌المقدس را به تصویر می‌کشد

مهدی حاجی زین‌العابدینی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس برگی زرین از مقاومت و حماسه مردمان ایران زمین در تاریخ است، اظهار داشت: ملت ما با ایمان به خدا و لبیک به فرمان امام خمینی(ره) کاخ طاغوت و جباران روزگار را در هم ریختند.

وی افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به مردم جهان نشان دادند و با ایثار و گذشت از جان خود سربلندی و عزت را به کشور بخشیدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان یکی از حماسه‌های غرور‌آفرین ملت ایران را شکست تاریخی دشمن با فتح شهر خرمشهر عنوان کرد و افزود: حرکت مقاومتی ایثارگران و مردم سلحشور و ولایتمدار در خرمشهر نقشه شوم و پلید ابرقدرت‌های ستمگر و سلطه‌گر را نقش بر آب کرد و آنها را در دستیابی به اهدافشان ناامید کرد.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر ضربه محکمی بر پیکره رژیم بعث به ویژه بر استکبار زد، بیان داشت: بی‌تردید دفاع جانانه رزمندگان اسلام در رویداد بزرگ و سرنوشت‌ساز خرمشهر، عظمت و بزرگی مردم ولایتمدار ایران را به رخ دشمنان کشاند.

حاجی زین‌العابدینی تأکید کرد: اتحاد و همبستگی ملی مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس امروز به الگوی برتر و ارزشمند برای حق‌خواهی و عدالت‌طلبی ملل جهان در مبارزه با زورگویان و غاصبان حق و حقانیت مبدل شده است.

وی با اشاره به اینکه ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه‌ای واجب و ضروری است، ابراز کرد: فرهنگ و هنر بهترین مؤلفه برای اشاعه ارزش‌های بی‌مانند هشت سال دفاع مقدس است که متولیان هنر و هنرمندان باید از آن در این راستا بهره‌وری کامل داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان تأثیرگذاری هنر بر مخاطب را بسیار بالا دانست و گفت: واکاوی حماسه خرمشهر و به صحنه بردن این  رویداد تاریخی از زوایای مختلف کارکردی بنیانی در شناخت و معرفی دشمنان انقلاب و اسلام به نسل‌های بعد از جنگ دارد.

وی مطالعه هشت سال دفاع ایران زمین را بهترین شیوه برای شناخت مردمان با عزم و اراده این ملت و سرزمین دانست و تصریح کرد: ارائه برنامه‌های متفاوت نظیر بازسازی و روایت‌گری تمام لایه‌های اقتدار امروز ما برای جوانان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور بزرگترین و اثرگذار‌‌ترین حربه در برابر هجوم نرم فرهنگی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیزم است.

حاجی‌زین‌العابدینی با اشاره به اینکه استفاده درست و بهینه از فرصت‌های مانند بزرگداشت‌ها و سالروز تاریخ حماسه‌ها، زمانی خوب برای تحقق این مهم است، اظهار داشت: نمایش و معرفی بخشی کوچک از مقاومت سراسر همت و عزت مردمی که بدون هیچ‌گونه ابزارآلات جنگی از خاک ایران‌زمین دفاع کردند در قالب هنر از برنامه‌های فرهنگی شهرستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

وی اضافه کرد: نشست بصیرتی و فرهنگی آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس به منظور احیای یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و انتقال این رخداد غرورآفرین به سطوح جامعه در این ایام برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان افزود: در این نشست شاعران و هنرمندان جوان و پیشکسوت حضور دارند و با سروده‌های جدید خود محفل گرامیداشت سوم خرداد و ولادت حضرت علی(ع) را مزین می‌کنند.

وی از برگزاری نمایشگاه عکس «شکوه حماسه » در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاه عکس «شکوه حماسه » در قاب 40 تصویر صحنه‌های از عملیات بیت‌المقدس را از تاریخ دوم تا هفتم خرداد به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در معرض دید عموم مردم نمایش داده می‌شود.

حاجی‌زین‌العابدینی افتتاح نمایشگاه « حماسه شکوه » با حضور مسئولان در محل دائمی نمایشگاه مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهرستان تویسرکان را دوم خرداد ماه سال جاری اعلام کرد.

انتهای پیام/89010/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول