اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر:

برخی آثار تاریخی شوشتر بیغوله معتادان شده است

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: میراث فرهنگی شوشتر به حفاظت عام آثار تاریخی توجه نمی‌کند و عدم توجه نکردن به مرمت برخی آثار تاریخی باعث شده تا این آثار ارزشمند به بیغوله‌هایی برای حضور معتادان تبدیل شود.

برخی آثار تاریخی شوشتر بیغوله معتادان شده است

ابوالقاسم غلام‌حیدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: تعدادی از آثار شوشتر به دلیل مرمت نشدن در حال ویرانی هستند و هیچ گونه توجهی به مرمت این آثار تاریخی ارزشمند در شوشتر نمی‌شود.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر درباره عدم توجه به حفاظت عام از نگاه کاربردی افزود: وقتی اثر تاریخی در منطقه‌ای قرار دارد میراث فرهنگی زیرساخت‌هایی  در آن منطقه تامین می‌کند تا مردمی که در نزدیکی این آثار زندگی می‌کنند از وجود این آثار منتفع شوند. 

وی درباره حفاظت عام آثار تاریخی در شوشتر خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط تعدادی از این آثار تاریخی دارای حفاظت عام هستند مانند آبشارهای شوشتر که چند سالی است از سوی میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شده است.

غلام‌حیدر خاطر نشان کرد: مرمت این اثر تاریخی باعث شده تا مردم ساکن در این منطقه با رونق بیش از پیش گردشگری از انتفاع مالی برخوردار شوند.

وی افزود: این انتفاع مالی باعث می‌شود تا مردم برای حفاظت از آثار تاریخی موجود در این منطقه رغبت بیشتری داشته باشند.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی  شوشتر در ادامه صحبت خود خاطر نشان کرد: ولی بسیاری از آثار تاریخی در شوشتر وجود دارد که میراث فرهنگی هیچ گونه توجه و اقدامی به مرمت آن آثار انجام نداده است.

وی در ادامه گفت: توجه نکردن و مرمت نشدن آثار تاریخی شوشتر باعث ویرانی و نابودی آن آثار شده است و این مهم باعث شده تا برخی از آثار تاریخی به بیغوله‌هایی برای معتادان تبدیل شوند که برای مردم برخی از مناطق تهدید بشمار می‌آید.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای برخی از مردم افزود: در برخی مناطق شهر شوشتر مشکلات ایجاد شده برای مردم به حدی است که مجاورت با این آثار باعث نارضایتی عموم شده است.

غلام‌حیدر افزود: حفاری‌های غیرمجاز یک عده غارتگر در این مناطق و توجه نکردن میراث فرهنگی به این موضوع تهدید جدی برای نابودی این آثار ارزشمند وتاریخی به حساب می‌آید.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر در پایان بیان کرد: توجه نکردن به حفاظت عام یک تهدید محسوب می‌شود که میراث فرهنگی باید به این مقوله توجه داشته باشد.

انتهای پیام/72006/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول