اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مطرح کرد

‌140 میلیارد ریال برای درمان معتادان هزینه شد/ فعالیت 852 کمپ اعتیاد غیرمجاز‌

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ‌با اشاره به اینکه‌ 852 کمپ غیرمجاز در سطح کشور شناسایی شده است، گفت: ‌‌400 مرکز تعطیل شده و 224 مرکز نیز در حال دریافت مجوز هستند.

‌140 میلیارد ریال برای درمان معتادان هزینه شد/ فعالیت 852 کمپ اعتیاد غیرمجاز‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بابک دین‌پرست بعدازظهر امروز در جلسه کمیته مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سطح کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر پرداخت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات بسیاری در بحث پیشگیری و درمان معتادان در سطح کشور اجرایی شد، اضافه کرد: سال گذشته 140 میلیارد ریال در بحث درمان معتادان هزینه شد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: مبلغ اختصاص یافته برای معتادان در مقایسه با سال قبل از آن 33 درصد افزایش داشت.

وی در با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 208 سمن در سطح کشور و اقدامات انجام شده در این مراکز اضافه کرد: در حال حاضر 54 درصد از سمن‌ها در بخش درمان و 46 درصد در حوزه پیشگیری و فرهنگی فعالیت دارند.

دین‌پرست با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط سمن‌ها در حوزه درمان و پیشگیری افزود: سال گذشته 28 میلیارد ریال برای فعالیت سمن‌ها فقط در حوزه درمان کمک شد.

دین‌پرست در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 852 کمپ غیرمجاز در سطح کشور شناسایی شدند، اضافه کرد: از این مراکز 400 مرکز تعطیل شده و 224 مرکز نیز در حال دریافت مجوز هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت 3 هزار و 940 مرکز درمان اعتیاد در کشور اشاره کرد و گفت: این مراکز 657 هزار نفر را در سطح کشور زیر پوشش قرار داده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین با اشاره به فعالیت مراکز درمان اجباری در 18 استان کشور گفت: با توجه به اینکه استان زنجان استان سی و یکم کشور در مصرف مواد مخدر است، نیازی به تاسیس مرکز درمانی اجباری در این استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پذیرش معتادان در استان زنجان پایین است، اضافه کرد: باید اقدامات لازم در زمینه تسهیل شرایط در استان انجام شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های پیشگیرانه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس هدف‌گذاری‎های انجام شده تا پایان برنامه توسعه پنج ساله باید 40 درصد از جمعیت کشور مورد آموزش در برنامه‌های پیشگیری قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سال سوم اجرای این برنامه است، اضافه کرد: باید سالانه هشت درصد از برنامه پیش‌بینی شده تحقق یابد.

انتهای پیام/73005/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول