اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان خبر داد

کشف 300 کیلوگرم مواد مخدر در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کشف 320 کیلوگرم انواع مواد مخدر در دو ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

کشف 300 کیلوگرم مواد مخدر در گیلان

فرهاد فلاح‌کریمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت کشفیات مواد مخدر در گیلان اظهار کرد: از ابتدای فروردین امسال تا پایان اردیبهشت جاری بیش از 320 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.

وی این میزان کشفیات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بیش از 50 درصد افزایش عنوان کرد.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان در دو ماه نخست سال جاری حدود 2 هزار و 300 نفر از عاملان خرید و فروش و توزیع مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

وی اذعان کرد: امسال در اجرای دستورالعمل‌های ناجا مبارزه‌ای جدی و فراگیر را به منظور مقابله با عاملان خرید و فروش و توزیع مواد مخدر طراحی شده که در سطح استان اجرا می‌شود.

فلاح‌کریمی، پاکسازی نقاط آلوده و جمع‌آوری معتادان پرخطر و طرح ارتقای امنیت اجتماعی در محله‌ها را از جمله موارد طرح مذکور ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود یک‌چهارم از کشفیات مواد مخدر در طول دو ماه گذشته از اجرای طرح‌های عملیاتی حاصل شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها را پاکسازی محله‌ها از حضور خرده فروش‌ها و توزیع کنندگان مواد مخدر ذکر کرد.

فلاح‌کریمی با تأکید بر اینکه پلیس معتقد است برای کنترل مواد مخدر باید راه‌های دسترسی به آن را محدود کنیم، یادآور شد: پلیس اعتقاد دارد تا زمانی‌ که مواد مخدر به راحتی در دسترس جوانان قرار گیرد گرایش به استعمال آن نیز افزایش می‌یابد و این مسئله آسیب جدی برای جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان آمار کشفیات پلیس مواد مخدر گیلان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر دو تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان، 65 درصد کشفیات را مربوط به تریاک، 14 درصد مربوط به حشیش، یک‌درصد شیشه و 19 درصد دیگر انواع مواد مخدر شامل شیره تریاک، حشیش و... ذکر کرد.

وی با تصریح بر اینکه سال گذشته حدود 13 هزار و 790 نفر در زمینه جرایم مواد مخدر در استان دستگیر شدند، افزود: حدود 50 درصد از زندانیان حاضر در زندان‌های استان به نحوی درگیر با جرایم مواد مخدر هستند که رنج سنی آنها از 15 سال به بالا است.

فلاح‌کریمی ادامه داد: رنج سنی افراد دستگیر شده در زمینه جرایم مواد مخدر، 10درصد از سنین 15 تا 25 سال، 35 درصد از سنین 25 تا 35 سال و 29 درصد سنین 35 تا 45 سال هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر این افراد در جامعه منبع درآمدی ندارند و از طریق خرید و فروش مواد و یا سرقت امرار معاش می‌کنند و به امنیت استان آسیب جدی می‌رسانند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان توجه عموم مردم و مسئولان به منظور مقابله با این بلای خانمانسوز را مورد تأکید قرار داد.

وی متذکر شد: اگر خواهان جامعه‌ای سالم و با امنیت هستیم باید مشتاقانه در امر کنترل معضل مواد مخدر فعالیت داشته باشیم و در صورت بی‌تفاوت بودن در این زمینه، اثرات نامطلوب آن را بیش از پیش در جامعه مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/2300/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول