اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد

کشف 600 کیلو انواع مواد مخدر در استان البرز

فرمانده انتظامی استان البرز از کشف 600 کیلو انواع مواد مخدر و دستگیری کلاهبردار مامورنما خبر داد.

کشف 600 کیلو انواع مواد مخدر در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، علی گودرزی با اشاره به کشفیات انواع مواد مخدر از ابتدای سال‌جاری تاکنون اظهار داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ ماموران انتظامی استان موفق شدند 600 کیلو انواع مواد مخدر را کشف و در این باره تعداد هفت باند بزرگ را شناسایی و منهدم و متهمانی که  در امر قاچاق، حمل و نگهداری مواد مخدر فعالیت داشتند دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.

وی افزود: از این مقدار مواد کشف شده 388 کیلوگرم آن شامل 183 کیلوگرم تریاک و 205 کیلوگرم حشیش می‌باشد که توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر طی دو عملیات جداگانه اخیراً از قاچاقچیان مواد مخدر که قصد داشتند این مواد را از استان‌های شرقی و جنوب شرقی وارد استان البرز و تهران کنند، کشف شد.

گودرزی همچنین از دستگیری تعداد پنج نفر قاچاقچی و توقیف پنج دستگاه خودروی سبک و سنگین در این خصوص خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری و جمع‌آوری تعداد یک‌هزار و 480 نفر معتاد، کارتن‌خواب و پرخطر اشاره و افزود: در این راستا قاچاقچیان، سوداگران مرگ و مخلان نظم و امنیت وجود معتادان و کارتن‌خواب‌ها در برخی از محلات به ویژه حاشیه شهرها یکی دیگر از موارد مهمی است که در کاهش احساس امنیت اجتماعی تاثیرگذارند به این نحو که احساس ناامنی در محله، تنها به دلیل جرایم خشونت‌آمیز نیست بلکه ناهنجاری‌ها و رفتارهای اخلالگرانه چون اعتیاد، ولگردی و کارتن‌خوابی گذشته از اینکه عامل اصلی ترس و احساس ناامنی عمومی هستند به نوبه خود قطعاً زمینه رواج گسترده جرایم را نیز فراهم می‌کنند.

گودرزی اظهار داشت: با توجه به نقش معتادان ولگرد و بی‌خانمان در آلوده کردن و ناامنی در سطح شهر برآوردها نشانگر این است که قریب 75 درصد سرقت‌های جز و توزیع‌کنندگان خیابانی توسط همین افراد معتاد انجام می‌گیرد و انتظار مردم جمع‌آوری معتادان و برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر است.

*دستگیری مامور قلابی پلیس آگاهی

گودرزی در ادامه گفت: در پی شکایت فردی به نام «آرش» مبنی بر جعل عنوان و کلاهبرداری از وی توسط شخصی به نام «بهرام» که خود را افسر پلیس آگاهی معرفی کرده بود رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده در اظهارات خود عنوان داشت که دامادم به خاطر حمل و نگهداری مواد مخدر دستگیر و مراحل رسیدگی به پرونده او در جریان بود به همین خاطر برای پیگیری و مطلع شدن از سرانجام پرونده و حکم او مکرراً به پلیس آگاهی استان البرز و دادسرای کرج مراجعه می‌کردم و فرد کلاهبردار (بهرام) را نیز بارها جلوی آگاهی و دادسرا دیده بودم تا اینکه این شخص اسفند ماه سال گذشته مقابل ساختمان پلیس آگاهی خود را به من نزدیک کرد و با باز کردن باب صحبت، گفت که مامور پلیس آگاهی و رابط بین نیروی انتظامی و قوه قضائیه است و نفوذ زیادی در هر دو دستگاه دارد.

شاکی ادامه داد: از آنجایی که آن فرد را بارها مقابل پلیس آگاهی و دادسرا دیده بودم به او اعتماد کردم و با پرداخت مبلغ 15 میلیون تومان وجه نقد قرار شد تا مشکل پرونده دامادم را حل و از زندان رفتن او جلوگیری کند.

شاکی پرونده افزود: پس از گذشت بیش از یک ماه متوجه شدم که این فرد نه تنها هیچ گونه اقدامی درباره پرونده انجام نداده است بلکه قصد دارد مجدداً از بنده اخاذی کند به همین خاطر به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه و موضوع را با کارآگاهان در میان گذاشتم.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: به دنبال اظهارات شاکی پرونده بلافاصله یک نیروی ویژه از اداره جعل و کلاهبرداری، رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار را در دستور کار خود قرار دادند اما از آنجایی که فرد کلاهبردار متوجه شکایت مالباخته شده و با تغییر مکان خود متواری شده بود بنابراین هیچ گونه سرنخی از او در دست پلیس نبود، همچنین با تحقیقات بیشتر مشخص شد که این فرد از هویت و مدارک شناسایی جعلی نیز استفاده کرده است.

گودرزی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی متوجه شدند که فرد اخاذ یک کلاهبردار حرفه‌ای بوده و احتمال اینکه در بانک اطلاعات پلیس دارای سابقه باشد وجود دارد، بنابراین با توجه به اظهارات مالباخته چهره فرضی وی ترسیم شد و سرانجام با مطابقت تصاویر متهمان سابقه‌دار هویت اصلی وی شناسایی شد و با بررسی سوابق مشخص شد که این کلاهبرداری دارای 10 فقره سابقه کیفری به اتهام و ارتکاب جرایم متعدد از جمله کلاهبرداری، سرقت و جعل عنوان با اسامی و عناوین مختلف است.

وی گفت: پس از آنکه هویت اصلی متهم برای ماموران محرز گردید کلیه پاتوق‌های احتمالی وی تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت تا اینکه پس از 48 ساعت اقدامات اطلاعاتی ـ پلیسی مخفیگاه نامبرده در آدرسی که به تازگی در آنجا ساکن شده بود و هرگز تصور نمی‌کرد پلیس آنجا را شناسایی کند در حالی که در خواب بود توسط ماموران دستگیر شد.

متهم به جرم کلاهبرداری و غصب عنوان اعتراف و گفت: پس از آنکه اواسط سال گذشته از زندان آزاد شدم مجدداً تصمیم گرفتم که از افراد ناآگاه و ساده‌لوح کلاهبرداری و اخاذی کنم به همین منظور پس از آنکه چندین روز مقابل پلیس آگاهی و دادسرا پرسه می‌زدم طعمه‌های خود را شناسایی و سپس تحت عنوان مامور پلیس آگاهی درصدد رفع مشکلات آنها می‌شدم و در قبال این اقدام خود از آنها مبالغ میلیونی دریافت می‌کردم.

گفتنی است فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی و از آنجا با قرار وثیقه 30 میلیون تومانی روانه زندان شد.

انتهای پیام/2302/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول