اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر خبر داد

اختصاص 20 میلیارد ریال برای فاز نخست موزه منطقه‌ای خلیج فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از اختصاص 20 میلیارد ریال برای فاز نخست موزه منطقه‌ای خلیج فارس در بوشهر خبر داد.

اختصاص 20 میلیارد ریال برای فاز نخست موزه منطقه‌ای خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامحسین زارعی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری آیین‌های ویژه هفته میراث فرهنگی در بوشهر با اشاره به برنامه‌های این هفته بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی بوشهر، برنامه‌های امسال پرمحتواتر از سال‌های گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه چهار موزه شامل موزه شناسی، خلیج فارس، تجارت دریایی و رئیسعلی دلواری در استان بوشهر فعال هستند، تصریح کرد: با اختصاص اعتبار 20 میلیارد ریالی برای موزه منطقه‌ای خلیج فارس از سوی استاندار، این پروژه تا 4 ماه آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: همچنین براساس مکاتبات انجام شده با تهران بخشی از آثار باستانی و تاریخی مربوط به بندر سیراف که در تهران نگهداری می‌شود، باید به استان بوشهر بازگردد که با راه‌اندازی موزه در دست ساخت سیراف در آنجا نگهداری شود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت: مجسمه الهه پان که در روستای دهقاید دشتستان به دست آمده، مجسمه‌ای مرمرین است که قسمتی از آن مفقود و بخش موجود نیز به دو نیم شده و مربوط به دوره سلوکیان و فرهنگ اساطیری و ادیان یونان باستان است.

نصرالله ابراهیمی افزود: این الهه نگهدارنده مراتع، چوپانان و گله‌ها بوده است و به دلیل هنر ساخت و این که به تنهایی گنجینه‌ای از اطلاعات ارزشمند تاریخی را در خود دارد به عنوان یکی از شاخص‌ترین اشیای برجا مانده از فرهنگ هلنیستی در ایران است.

انتهای پیام/66006/ب20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول