اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موزه هنرهای معاصر اصفهان بیان کرد

رکود موضوع عاملی در کاهش بازدید از موزه‌های اصفهان/ گردش آثار تاریخی موزه‌ها در سراسر کشور

رئیس موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: رکود موضوع و عدم تحولات ساختاری و چیدمانی در موزه‌های اصفهان عامل کاهش بازدیدکنندگان است.

رکود موضوع عاملی در کاهش بازدید از موزه‌های اصفهان/ گردش آثار تاریخی موزه‌ها در سراسر کشور

مهدی دلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به بهانه روز جهانی موزه اظهار کرد: ارتباط بدنه جامعه با مراکز فرهنگی کم شده و یکی از این موارد هم موزه‌ها است که بازدید از آنها تنها به قشر خاص هنردوست و افراد تحصیلکرده مربوط شده است.

وی با اشاره به اینکه باید تدابیری در راستای افزایش ارتباطات و بازدید از موزه‌ها اندیشیده شود، تصریح کرد: چنانچه موزه‌ها در مکان‌هایی قابل دسترس‌تر و با جذابیت ساختاری بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد، استقبال از آنها هم بیشتر می‌شود.

رئیس موزه هنرهای معاصر اصفهان ادامه داد: تنوع در چیدمان و دکوراسیون موزه‌ها از دیگر عواملی است که در جذب بیشتر مخاطب تاثیر دارد و همانگونه که انسان‌ها بر حسب حس تنوع طلبی این تغییرات را در منازل خود انجام می‌دهند، وجود این تحولات در موزه‌ها هم احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه رکود موضوع یکی از آفت‌هایی است که موزه‌ها را تهدید می‌کند، تاکید کرد: زمانی که شخصی چند بار بازدید از موز‌ه‌ای در اصفهان را داشته باشد دیگر رغبتی برای بازدید بعدی ندارد، چرا که هیچ تنوعی از نظر موضوع و چیدمان در موزه‌ها احساس نمی‌شود.

دلیلی اضافه کرد: موزه‌ها فرهنگ یک کشور را به نمایش می‌گذارند به گونه‌ای که زیباترین و جذابترین دستاوردهای انسانی در ادوار گذشته در یک زمان خاص در موزه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موزه‌ها فرهنگ جامعه را در حد عالی هر کشور و در زمینه‌های فرهنگی، هنری، علمی و هویتی بیان می‌کنند، افزود: در نتیجه باید مهمترین و بهترین دستاوردهای فرهنگی هنری به رخ کشیده شود و در این زمینه به هر میزان ضعیفتر عمل کنیم سوابق کشور کم‌رنگ‌تر نشان داده می‌شود.

رئیس موزه هنرهای معاصر اصفهان ادامه داد: در گردش بودن آثار تاریخی موزه‌ها در سراسر کشور می‌تواند کمک بزرگی برای ایجاد تنوع در موزه‌ها شود.

انتهای پیام/63007/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول