اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگ ایثار و شهادت در گلستان:

سرداران شهید مرجع و پشتوانه فرهنگی کشورند

دبیر شورای فرهنگ ایثار و شهادت در گلستان با بیان اینکه در سال 1393 میزبان کنگره 4 هزار شهید استان خواهیم بود، گفت: سرداران شهید جزو مفاخر هستند، سردار شهید مرجع است و باید به عنوان پشتوانه فرهنگی به آنها افتخار کرد.

سرداران شهید مرجع و پشتوانه فرهنگی کشورند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری بعدازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: میزبانی گلستان در برگزاری کنگره شهدا را نباید معطوف به بنیاد شهید و یا بسیج دانست، بلکه همه باید فعل خواستن را صرف کنند و اسباب را برای برگزاری باشکوه این مراسم به وجود آورند.

وی با بیان اینکه در مقیاس استان شورای فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است، اذعان داشت: ریاست این شورا به عهده استاندار گذاشته شده است و سایر دستگاه‎ها براساس مأموریت ذاتی باید ایفای نقش کنند.

پارک موزه مفاخر و مشاهیر در گلستان گشایش یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خطاب به مدیران نهادها و سازمان‎های استان ابراز کرد: باید در تبلیغات محیطی و سیمای شهری، جای ممتاز شهدا محفوظ شمرده شود.

منتظری با تأکید بر اینکه جنگ، روزی تمام می‎شود، اما فرهنگ ایثار و شهادت همیشگی است، خاطرنشان کرد: نسلی که امروز چشم به جهان گشوده، فقط تصویر و وصیت شهدا را بر روی در و دیوار هر شهر می‎بیند و پرسش‎های زیادی در ذهنش ایجاد می‎شود که باید برایش تبیین شود.

وی با بیان اینکه موافقت استاندار برای پارک موزه مفاخر و مشاهیر استان گرفته شد، یادآور شد: برای نخستین‌بار این پارک موزه در استان گشایش یافت.

هر دستگاه باید یک تا 3 درصد اعتبارات را در خصوص ایثار و شهادت هزینه کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تصریح بر اینکه هر دستگاهی باید یک تا سه درصد اعتبارات را در خصوص ایثار و شهادت هزینه کنند، عنوان کرد: هر دستگاه باید در پایان هر فصل اعتباراتی که در این راستا هزینه شده، ارائه دهد.

منتظری در خصوص مدیریت یادواره‎ها بیان داشت: ضمن اینکه باید به شیوه‎های سنتی در برگزاری یادواره‎ها احترام گذاشت، اما باید طرحی نو ارائه کرد تا جاذبه‎های بیشتری برای مردم فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب همیشه بر نقش و جاودانگی شهدا اشاره دارند، افزود: عزت و منزلت کشور مدیون و مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهداست، آنانی که پرواپیشه در آسمان علم و اندیشه و جهاد به پرواز درآمدند، کفرستیزانی که خستگی را در خاک نسیان مدفون کرده و درخت استقامت را در جای جای جهان اسلام بارور کردند.

فرهنگ ایثار و شهادت، ارمغان جمهوری اسلامی ایران به همه نسل‎ها است

دبیر شورای فرهنگ ایثار و شهادت در گلستان با بیان اینکه مهم‌ترین ارمغان جمهوری اسلامی ایران به همه نسل‎ها، فرهنگ ایثار و شهادت است، ابراز داشت: اگر امروز لبنان و سوریه مفتخر شده و به پیروزی‎هایی رسیده است، به دلیل بهره‎گیری از مدل اسلامی مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول