اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

مقام معظم رهبری به هیچ وجه کاندیدا معرفی نمی‌کند

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه مقام معظم رهبری به هیچ وجه کاندیدای خاصی را معرفی نمی‌کند، گفت: برای شناخت خصوصیات رئیس جمهور اصلح توجه به فرمایشات رهبری ضروری است.

مقام معظم رهبری به هیچ وجه کاندیدا معرفی نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده در خطبه اول نماز عبادی ـ سیاسی جمعه گچساران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با اشاره به صفات پروردگار از جمله رحمت اظهار کرد: رحمت یکی از صفات پروردگار عالم بوده و با توجه به این‌که در بسیاری از احادیث و روایات نیز بر آن تأکید شده است، انسان‌ها می‌توانند این صفت الهی را در خود نهادینه کنند. وی با بیان این‌که خداوند فرموده است عذاب من شامل همه نمی‌شود، افزود: خداوند یادآور شده است که عذاب من به همه انسان‌ها نمی‌رسد اما رحمت و رحم من همگانی بوده و شامل همه افراد می‌شود.

خواجه‌زاده یأس و ناامیدی از رحمت خداوند را از جمله گناهان کبیره عنوان و ابراز داشت: با توجه به احادیث و روایت ائمه معصوم هیچ‌کسی از رحمت و بخشش خداوند بی‌بهره نمی‌شود مگر گمراهان و خدا می‌فرماید عذاب من به عده معدودی از انسان‌ها می‌رسد اما رحمت من شامل حال همه انسان‌ها خواهد شد.

امام جمعه موقت گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با این پرسش که چه کنیم که رحمت خداوند شامل حال ما شود، عنوان داشت: خداوند انسان‌ها را مورد خطاب قرار داده است که بر هر آنچه در زمین است رحم کنید تا در آسمان‌ها بر شما رحم شود.

خواجه‌زاده در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه گچساران با تأکید بر اهمیت و حساسیت انتخابات به ویژه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در تمامی کشورهای جهان مرجعی برای نظارت بر امر انتخابات وجود دارد که همه بر نظر و دیدگاه این مرجع احترام می‌گذارند.

وی ادامه داد: این مرجع در کشورهای مختلف جهان از جمله روسیه، آلمان، ترکیه با عنوان دادگاه قانون اساسی و در آمریکا با عنوان مجلس نمایندگان و سنا مطرح است که این مراجع با عنوان مراجع نظارتی بر انتخابات رسمیت داشته و شناخته شده است.

امام جمعه موقت گچساران ابراز داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز این مرجع با عنوان شورای نگهبان مطرح بوده که بر اساس اصل 99 قانون انتخاب شده است.

خواجه‌زاده با بیان این‌که شورای نگهبان نظارت استصوابی دارد، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان تمام و کمال در ریزترین مسائل انتخاباتی دخیل بوده و نظارت دارد.

وی عنوان داشت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری عده زیاد و قابل ملاحظه‌ای از شخصیت‌ها و رجال سیاسی، مذهبی و دینی کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هستند که هم‌اکنون در مرحله تأیید صلاحیت قرار دارند.

خواجه‌زاده بیان داشت: شورای نگهبان مرجع تشخیص، رد و تأیید صلاحیت افراد بوده و تأکید رهبری نیز گردن نهادن بر قانون است و قانون نیز شورای نگهبان را به عنوان مرجع تشخیص صلاحیت افراد می‌شناسد.

امام جمعه گچساران با بیان این‌که کسانی که از صافی و فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند دارای صلاحیت رئیس جمهور شدن هستند، متذکر شد: ما به عنوان قاطبه مردم باید کاندیدای اصلح و ممتاز را برای اداره کشور انتخاب کرده و این انتخاب را بر اساس شاخصه‌ها و خصوصیات یک رئیس جمهور که توسط رهبری عنوان می‌شود و ارائه برنامه‌های آن افراد انتخاب کنیم.

خواجه‌زاده ادامه داد: در حال حاضر هیچکدام از کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه خاصی ارائه نداده است و تنها به شعارهای انتخاباتی بسنده کرده است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی فرموده‌اند که منتظر باشید مطالبی دارم که خواهم گفت، پس باید منتظر و گوش به زنگ فرمایشات رهبری باشیم.

خواجه‌زاده با تأکید بر این‌که رهبری به هیچ عنوان کاندیدا معرفی نمی‌کنند، افزود: مقام معظم رهبری یکسری خصوصیات، شاخصه‌ها و ضوابط را برای فرد اصلح مطرح خواهند کرد که باید منتظر بیانات راهگشای ایشان باشیم.

وی عنوان داشت: اگر می‌خواهیم مشکلات و مسائل فعلی کشور برطرف شود باید منتظر بیانات رهبری در زمینه شاخصه‌های مطلوب یک رئیس جمهور ایده‌آل باشیم.

امام جمعه گچساران با بیان این‌که تنوع و تعدد کاندیداها از همه گروه‌های سیاسی در ایران وجود دارد، گفت: این امر نشان دهنده وجود دموکراسی مردمی و اندیشه در ایران اسلامی است.

انتهای پیام/82001/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول