اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

کلید فتنه در 2 سال گذشته زده شد

امام جمعه شیراز گفت: کلید فتنه در سال 90 و 91 زده شد و دشمن در حال جمع‌آوری اطلاعات و امکانات بود و ما باید بدانیم چه باید بکنیم چراکه بصیرت، لازمه کار است.

کلید فتنه در 2 سال گذشته زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در گردهمائی بزرگ ائمه جمعه، روحانیون و شخصیت‌های فرهنگی و دانشگاهی استان فارس، اظهار داشت: از همان ابتدای تاسیس ولایت و امامت و پس از رحلت پیامبر(ص) خط انحراف شروع به کار و در زمان‌ها و دوران‌های مختلف، نمود بیشتری پیدا کرد و با تبدیل امر ولایت و امامت به خلافت، توانستند خط انحراف را گسترش دهند.

وی افزود: هرگاه حرکت مکتب اهل بیت(ع)، گام بلندی بر می‌داشت، خطوط انحرافی، خود را بیشتر نشان می‌دادند و در تاریخ صفویه با وضوح بیشتری می‌بینیم که برای نخستین بار ایلچی‌ها از خارج آمدند و افکار و اندیشه‌های خود را به عناوین مختلف (بازرگان و غیر آن) بر مجموعه ملت و هیئت حاکمه تزریق کردند و در درون خود تشیع فقاهتی را مورد هجوم قرار دادند و آن را به تشیع طریقتی و تصوف تبدیل کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با تاکید بر نقش علما و دانشمندان در پیشرفت دین ابراز داشت: حضور فقیهان برجسته و دانشمندانی والامقام مانند سلمان فارسی، اباذر، عمار و یاسر و دیگر چهره‌ها نبوت را در خط ولایت می‌دیدند، امیرالمؤمنین

علی(ع) را باب علم نبوی می‌دانستند، ائمه نیز به آنها افتخار می‌کردند و حامیان واقعی مکتب فقاهت و تشیع بودند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به ایثارگری علما و فقها در زمان‌های مختلف گفت: در دوره‌های معاصر نیز فقهای والامقامی بودند که در دفاع از امامت و ولایت جان خود را سپر گلوله فتنه قرار می‌دادند چراکه همیشه در کنار هر شمشیری یک مکتب انحرافی قرار داشته است.

وی ادامه داد: اگر رضا شاه چادر بر می‌داشت پشت سر آن القای یک فکر باطل بود و اگر روضه‌خوانی ابا عبدالله(ع) را محدود می‌کردند، یک فتنه خودنمائی می‌کرد و اگر در دوران آریامهری، ارتباط با خارج را به عنوان یک افتخار به حساب می‌آوردند، پشت سر آن یک فکر باطل القا می‌شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: ایشان در سفر به استان فارس در یک تعبیر زیبا فرمودند که برای به انحراف کشاندن استان فارس حزب توده عهده‌دار مسئله انحراف فکری آن روز می‌شد اما آنچه در تمام این دوران، شیعه را نگه داشته،‌ خط فقاهت، حدیث و قرآن و اهل بیت(ع)، قال‌الصادق(ع) و قال‌الباقر(ع) بوده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی که ولایت به شکل بارز و آشکار به میدان آمد و نظام مردم‌سالاری را در قالب جمهوری اسلام به جهانیان ارائه کرد، تمام دشمنان چه از بیرون و چه از درون منسجم‌تر از گذشته به میدان آمدند و با پایان آمدن جنگ تحمیلی، مبارزه فکری شروع شد.

ایمانی اظهار داشت: انحراف از سال 67 تا 69 کلید خورد، و دیدیم که کتاب نوشتند تا هر چیزی را زیر سئوال ببرند، اما حوزه علمیه به میدان آمد و جامعه مدرسین وزیر ارشاد وقت را دعوت کرد و به وی گفتند که بسیاری از کتاب‌های انحرافی با مجوز وزارت ارشاد چاپ می‌شود و با آگاه کردن آن وزارت‌خانه،‌ دفاع فکری علما آغاز شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به فتنه 88، گفت: فتنه سال 88 را همگی دیدیم و امروز فتنه هم قبل از انتخابات، هم ‌حین انتخابات و هم بعد از آن در حال شکل‌گیری است.

وی ادامه داد: هم‌اینک زمان امتحان و آزمایش فقها و علمای ما فرا رسیده که باید محکم‌تر از گذشته در مقابل این فتنه بایستیم تا دشمن نتواند ضربه‌ای به ما وارد کند، هر چند پروردگار عالم همیشه و در هر حال نگه‌دار انقلاب بوده و هست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: پیش از سال 90 تمام کشورهایی که در ایران سفارت‌خانه یا دفتر حفظ منافع داشتند به کارگزاران خود دستور دادند که از آغاز سال 90 تمام گفتار، موضع‌گیری‌ها، صحبت‌ها، که ارتباط با انتخابات داشته باشد، از چهره‌های مهم، چه مسئول و چه غیرمسئول جمع‌آوری شود تا در انتخابات 92 از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کلید فتنه در سال 90 و 91 زده شده بود و دشمن در حال جمع‌آوری اطلاعات و امکانات بود و ما باید بدانیم چه باید بکنیم چراکه بصیرت، لازمه کار است.

ایمانی افزود: ما باید با برنامه‌ریزی وارد میدان شویم، دشمن با برنامه آمده و ما نیز باید با برنامه بیاییم و هوشیار باشیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز اگر لازم باشد باید برای اسلام سیلی بخوریم، ابراز داشت: هر کجا مردم با ولایت پیوند خوردند، عنایت پروردگار نیز دیده شده، چراکه تاکنون چند توطئه بسیار مهم در قالب مرجعیت،‌ قائم مقام رهبری،‌ ریاست جمهوری و یا شخصیت‌های بلندمرتبه سیاسی و اجتماعی صورت گرفته که به لطف پروردگار، شکست خورده است.

انتهای پیام/2448/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول