اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

طراحی سیستم شناسایی حمله‌های سایبری/ ایران سومین کشور دارنده فناوری «گراف حمله»

برای نخستین بار در کشور، سیستم شناسایی حمله‌های چندمرحله‌ای سایبری موسوم به گراف حمله توسط نخبه میاندرودی طراحی شد.

طراحی سیستم شناسایی حمله‌های سایبری/ ایران سومین کشور دارنده فناوری «گراف حمله»

محمدجواد خوش‌تراش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به انجام حمله‌های سایبری توسط گروه‌های مختلف و گاهی برخی کشورها برای ضربه‌زدن به سیستم شبکه‌های امنیتی سازمان‌ها، بانک‌ها و موسسات، داشتن یک سیستم شناسایی و دفع این حملات سایبری را ضروری دانست.

این جوان نخبه میاندرودی در این مورد با اشاره به فعالیت چند ماهه خود در زمینه طراحی یک سیستم شناسایی و دفع حملات سایبری موسوم به گراف حمله تصریح کرد: در این زمینه تاکنون به نتایج مثبتی رسیده‌ایم که راهگشای تحقیقات آینده خواهد بود.

خوش‌تراش با بیان اینکه با این روش می‌توانیم حملات سایبری چند مرحله‌ای را تشخیص دهیم، تصریح کرد: تاکنون تنها دو کشور ایالات متحده امریکا و کانادا صاحب این فناوری هستند که با اعمال تحقیقات بیشتر، جمهوری اسلامی ایران نیز به جمع دارندگان فناوری «گراف حمله» خواهد پیوست.

وی که به تازگی رتبه چهار کارشناسی ارشد را در رشته کامپیوتر و امنیت شبکه کشور به‌دست آورده است در این باره افزود: تحقیق روی این سیستم در دانشگاه‌های دیگر کشور نیز در حال انجام است اما گروه ما متشکل از خانم ذوالفقاریان دانشجوی کارشناسی ارشد کامپیوتر، قاسمی و قائمی بافقی در دانشگاه فردوسی مشهد از گروه‌های پیشرو در این زمینه است.

این جوان نخبه میاندرودی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته با کمک و مشاوره این افراد توانستیم مرحله تحقیقاتی و پیاده‌سازی را به انجام برسانیم، افزود: تاکنون به نتایج خوبی رسیده‌ایم اما با تحقیقات بیشتر روی این گراف و قراردادن آن در مقابل حملات پیچیده‌تر باید میزان کارایی و توانایی آن را بالا ببریم که در مقطع ارشد به این هدف خواهم رسید.

انتهای پیام/86021/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول