اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی:

کالای ارزان ‌قیمت در فضای سایبری بی‌دلیل نیست

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی گفت: شهروندان در فضای سایبری تنها از شرکت‌‌های با نماد الکترونیک معتبر خرید کنند.

کالای ارزان ‌قیمت در فضای سایبری بی‌دلیل نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدمحسن عرفانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی مراجعه مردی جوان به پلیس فتای خراسان‌رضوی و اعلام کلاهبرداری از وی توسط فردی کلاهبردار با راه‌اندازی سایت جعلی و فروش لپ‌تاپ با تخفیف ویژه، تیمی از کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده فرد مالباخته اظهار داشت: سه ماه قبل سفارش کالایی را در اینترنت داده و مبلغ 19 میلیون ریال به روش پرداخت اینترنتی به حساب فروشگاه مورد نظر واریز کرده اما تاکنون هیچ کالایی به دست وی نرسیده است.

عرفانی بیان کرد: شاکی با مراجعه به پلیس اظهار کرد که در حال چرخیدن در اینترنت بودم که تبلیغ و قیمت فریبنده لپ‌تاپی نظرم را جلب کرد و وسوسه شده و وجه مورد نظر 19 میلیون ریال را به صورت اینترنتی پرداخت کردم بنا بر تبلیغات قرار بود یک هفته بعد لپ‌تاپ را درب منزل تحویل بگیرم اما از آن زمان سه ماه می‌گذرد و هیچ خبری از لپ‌تاپ نشده و دیگر موفق به برقراری ارتباط با سایت مورد نظر نشدم.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات فنی و پلیسی توانستند رد متهم را در فضای سایبری پیدا و با تهیه نیابت قضایی متهم را در تهران دستگیر کنند.

عرفانی خاطرنشان کرد:‌ متهم پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی‌های به عمل آمده به جرم خود در این ارتباط اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادستانی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی اظهار کرد: همان‌گونه که از متن ماجرا پیدا است این سایت تبلیغ کالایی را با نصف قیمت بازار در فضای مجازی انجام می‌داده و با ایجاد حس زیاده‌خواهی در کاربران به محض دریافت وجه ارتباط خود را با مشتری قطع می‌کند.

وی تاکید کرد: قبل از خرید اینترنتی و بهره‌مندی از مزایای آن از شرکت‌هایی با نماد الکترونیک معتبر و گرفتن مشخصات آن اقدام به خرید کنید.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول