اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ‌شورای اداری ‌با حضور رئیس جمهور مطرح شد

دستاوردهای دولت نهم و دهم به روایت استاندار هرمزگان

استاندار هرمزگان ضمن تشریح دستاوردهای دولت نهم و دهم در استان هرمزگان،‌ این دستاوردها را منحصر به فرد خواند.

دستاوردهای دولت نهم و دهم به روایت استاندار هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در نشست شورای اداری که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به شاخص‌های کلان در استان هرمزگان از شاخص تولید ناخالص داخلی اظهار داشت: میزان تولید ناخالص داخلی استان در سال 84 از رقم 31 هزار میلیارد ریال به بیش از 83 هزار میلیارد ریال در سال 89 رسیده است.

وی به افزایش سهم بخش صنعت در ارزش افزوده این استان اشاره کرد و ادامه داد: افزایش 9 درصدی سهم بخش صنعت در ارزش افزوده کل استان نسبت به سال 84 و رسیدن به سهم 31 درصدی مرهون پروژه‌های عظیمی و محرک توسعه‌ای است.

استاندار هرمزگان در ادامه درآمد گمرکات استان را بالغ بر 41 هزار میلیارد ریال عنوان و نسبت رشد آن را به سال 1384 ،141 درصد اعلام کرد.

عزیزی در ادامه با اشاره به شاخص‌های بخش حمل و نقل و مقایسه آن نسبت به قبل از دولت نهم افزود: طول بزرگراه‌های استان در پایان سال 83 برابر 42 کیلومتر بوده که در سال 90 به 489 کیلومتر و به بیش از 9 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: این روند توسعه‌ای همچنان با اجرای بزرگراه بندرعباس ـ عسلویه، بندرعباس – میناب و بندرعباس رودان و بندرعباس جاسک ادامه دارد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در حوزه حمل نقل دریائی نیز ظرفیت حمل کانتینر در بنادر استان از 1.5 میلیون TEU  کانتینر در سال 84 به بیش از  6 میلیون TEU رسیده است.

وی با اشاره به اهم پروژه‌های اجرا شده در استان هرمزگان در دولت نهم و دهم از احداث بزرگراه بندرعباس- سیرجان، آغاز عملیات احداث پل خلیج فارس، احداث و بهره برداری از تونل دوم تنگ زاغ به طول 1338 متر، احداث ترمینال جدید فرودگاه بندرعباس، احداث و اجرای طرح سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری (بانکرینگ ) برای نخستین بار در کشور، دو خطه نمودن 250 کیلومتر از مسیر محور بافت – بندرعباس سخن گفت.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان به  شاخص‌های بخش صنعت هم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: توسعه صنعتی استان با رویکرد موجود، پدیده‌ای نوپا است و ظرفیت‌های عمده آن مرهون تلاش‌ها و عنایات ویژه دولت‌های نهم و دهم به این استان بوده است.

وی افتتاح کارخانه شمش آلومینیوم هرمزآل با ظرفیت اسمی 147 هزار تن شمش آلومینیوم و ایجاد 500 فرصت شغلی جدید، بهره‌برداری از فاز دوم شرکت فولاد هرمزگان با ظرفیت 1.5 میلیون تن فولاد و ایجاد یک هزار و 459 شغل جدید، بهره‌برداری از کارخانه فولاد کاوه جنوب با پیش بینی تولید حدود 1.55 میلیون تن آهن اسفنجی و 1.2 میلیون تن شمش فولادی و پیش‌بینی ایجاد یک هزار فرصت شغلی، آغاز عملیات اجرائی احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بارگیری و انتقال اولین جاکت سه هزار تنی فاز 14 پارس جنوبی توسط شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران، تبدیل لاوان به منطقه ویژه نفتی و احداث منطقه ویژه پارسیان، راه‌اندازی مجتمع فولاد با مشارکت بخش خصوصی با تولید 220 هزارتن را از مهم‌ترین رویدادهای صنعتی با مقیاس بزرگ و عملکرد ملی و فراملی در دولت های نهم و دهم در استان هرمزگان عنوان کرد.

عزیزی همچنین احداث و راه اندازی  بزرگ‌ترین اورژانس جنوب کشور، احداث بخش سوانح و سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب با 5 اتاق جراحی قلب و 2 واحد آنژیوگرافی برای نخستین بار در استان هرمزگان، احداث مرکز بیماری‌های خونی بندرعباس، راه اندازی سنگ شکن بیمارستان شهید محمدی، راه‌اندازی مرکز تالاسمی و بیماری‌های خاص ابوریحان بیرونی بیمارستان شهید محمدی، آغاز عملیات اجرائی بیمارستان مادر-کودک بندرعباس، ایجاد مرکز رادیوتراپی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، راه‌اندازی بخش NICU بیمارستان کودکان بندرعباس،آغاز عملیات اجرائی چهار بیمارستان بستک، رودان، بشاگرد و سیریک (با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد)،بازسازی بیمارستان شهید محمدی، احداث دانشکده دندانپزشکی بندرعباس را از شاخص‌های بهداشت و درمان در دولت‌های نهم و دهم ذکر کرد.

استاندار هرمزگان همچنین به افزایش تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از 17 به 63 و افزایش تعداد دانشجویان از 18 هزار به بیش از هشتاد هزار نفر اشاه کرد.

عزیزی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد:در بخش عمران شهری و مسکن نیز طرح مسکن مهر به عنوان برگ زرینی از کارنامه درخشان این دولت شاهکار دیگری از اقدامات شاخص دولت است که با رویکرد رفع مشکلات اجتماعی مردم خصوصاٌ جوانان شکل گرفته است.

وی گفت: در اجرای این طرح عملیات اجرائی 56 هزار واحد مسکونی آغاز شده که تاکنون 23 هزار واحد آن تحویل و مابقی به فضل و قوه الهی تا پایان سال 1392 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/88001/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول