اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه انجمن کشتی باچوخه خراسان‌رضوی:

باید برای کشتی باچوخه مرثیه خواند

عضو هیئت رئیسه انجمن کشتی باچوخه خراسان‌رضوی با ابراز تاسف از نبود فدراسیونی مستقل برای این ورزش، گفت: باید برای ورزش کشتی باچوخه مرثیه خواند.

باید برای کشتی باچوخه مرثیه خواند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، حسین فیضی که به عنوان تهیه کننده از ابتدای سال جدید ساخت فیلم آموزشی فنون اصیل کشتی باچوخه را آغاز کرده است، اظهار داشت: در حالی که فدراسیون جهانی کشتی باچوخه در سال‌های اخیر تشکیل شده است اما هنوز این ورزش با قدمت در ایران به عنوان یک بازی بومی محلی زیر نظر فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه حتی این ورزش به عنوان یک انجمن نیز شناخته نمی‌شود افزود: کسانی در مورد کشتی باچوخه اظهار نظر می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که شناخت عمیقی از آن ندارند.

تهیه کننده فیلم آموزشی فنون اصیل کشتی باچوخه با اشاره به انجام مراحل اولیه ساخت این فیلم با فیلم برداری از شش مسابقه کشتی باچوخه از ابتدای امسال، عنوان کرد: این فیلم در چندین بخش مختلف با بهره‌گیری از تصاویر ضبط شده از تکنیک‌های زیبای اجرا شده در این مسابقات ساخته می‌شود که می‌تواند مرجعی برای کشتی باچوخه در کل کشور باشد.

فیضی ادامه داد: برای معرفی کشتی باچوخه به دنیا یکنواخت‌سازی قوانین داوری و یکسان سازی فنون نیاز است که امیدواریم این فیلم با حمایت مسئولان و همفکری صاحب‌نظران بتواند در این امور موفق باشد.

وی گفت: مرحله نهایی تصویربرداری فیلم آموزشی فنون اصیل کشتی باچوخه در مسابقات 15 شعبان در چناران، انجام می‌شود.

انتهای پیام/70001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول