اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

ظرفیت ناوگان کشتیرانی ایران به 6 میلیون تن می‌رسد

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرفیت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تا پایان سالجاری به 6 میلیون تن می‌رسانیم.

ظرفیت ناوگان کشتیرانی ایران به 6 میلیون تن می‌رسد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، بیست و یکمین همایش ارگان‌های دریایی کشور از بعدازظهر امروز با هدف توسعه پایدار و نقش ارگان‌های دریایی کشور در توسعه پایدار در هتل رامسر آغاز شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش را، ایمنی و محیط زیست، نیروی انسانی در بحث دریا، بنادر و توسعه پایدار و اقتصاد حمل و نقل دریایی برشمرد.

محمدحسین داجمر افزود: همایش‌ها به منظور هماهنگی ارگان‌ها و دست‌اندرکاران بخش دریایی کشور و بررسی مشکلات و مسایل این بخش و همچنین شناسایی راهکارها برای حل مشکلات برگزار می‌شود.

وی گفت: طرح و پیگیری مسائل بین‌المللی مرتبط با بخش دریایی کشور در همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی از دیگر اهداف این همایش است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این همایش سعی شده تا عواملی را که سبب رشد و یا رکود صنعت کشتیرانی می‌شود را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: لزوم بررسی این موارد برای کشور ما الزامی و مهم است تا از کشورهایی که در این صنعت قرار دارند عقب نیفتاده و همزمان با دنیا حرکت کنیم.

وی در مورد نقش بنادر در توسعه پایدار کشور و بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمل و نقل دریایی اظهار داشت: ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شامل 164 فروند کشتی است که با ظرفیتی بیش از 5 میلیون و 800 هزار تن کار می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: قصد داریم تا پایان سال جاری این ظرفیت را با افزایش ناوگان به 6 میلیون تن برسانیم.

به گزارش فارس، در این همایش دو روزه بیش از 500 نفر از روسای ارگان‌های دریایی، مدیران، کارشناسان، دانشگاهیان و علاقمندان صنعت حمل و نقل دریایی حضور دارند.

انتهای پیام/86024/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول