اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی آملی:

نگاه جهانی به مسائل، توسعه کشور را به دنبال دارد

استاد حوزه علمیه قم گفت: ساختن مطلوب و درست یک سرزمین در گرو داشتن نگاه جهانی به مسائل با کنار هم قرار دادن معرفت، مدیریت و هنر است.

نگاه جهانی به مسائل، توسعه کشور را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار استاندار قم و اعضای کارگروه آمایش سرزمینی و محیط زیست اظهار کرد: یک سرزمین زمانی به رشد و تعالی می‌رسد که نگاه جهانی به مسائل داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان عالی‌رتبه کشور و استان باید سه عنصر جهان‌دانی‏، جهان‌داری و جهان‌آرایی را در حیطه فعالیت خود مد نظر قرار دهند‏، افزود: اگر می‌خواهیم سرزمین خود را به نحو مطلوب و درست بسازیم باید جهان‌دانی و جهان‌داری و جهان‌آرایی را سرلوحه مسئولیت خود قرار دهیم.

این مفسر برجسته قرآن کریم با تاکید بر اینکه نگاه جهانی سبب می‌شود که معرفت‏، مدیریت و هنر را در کنار یکدیگر به کار بریم، گفت: برای اینکه بتوانیم سرزمین خود را آباد کنیم باید اندیشه و انگیزه یکجا با هم داشته باشیم و اگر این دو کنار هم نباشند انسان ناقصی هستیم و انسان ناکارآمد هم نمی‌تواند به رشد و توسعه مادی و معنوی جامعه کمکی کند.

وی با تاکید بر نقش تولید و اشتغال در توسعه بیان داشت: اگر می‌خواهیم جوانان ما سالم و سربلند باشند، باید چرخه تولید و اشتغال را فعال کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی بر نقش مهم و حیاتی دانشگاه‌های استان و مجموعه دستگاه‌ها در رشد و تعالی جوانان تاکید کرد و گفت: باید با مدیریت نیروی انسانی بتوانیم زمینه رشد و توسعه آمایش سرزمینی را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه قم پایگاه مهم جهان اسلام است، گفت: الآن شایسته است بگوییم «اطلبو العلم بالقم» چرا که امروز قم میزبان هزاران طلبه و محصل خارجی از سراسر دنیاست و می‌تواند اندیشه ناب اسلامی را به کل جهان صادر کند.

این مرجع تقلید شیعیان با ابراز خرسندی از طرح مسئله آمایش سرزمین و محیط زیست در استان و تقدیر از اهتمام استاندار قم به این مهم گفت: خوشبختانه آمار و ارقامی که از رشد و توسعه قم وجود دارد امیدبخش است و باید با دقت و تلاش بیشتر و با نگاهی فراملی رشد و توسعه قم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه تنی چند از اعضای کارگروه آمایش سرزمینی و محیط زیست گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کردند و در پایان تفاهمنامه استقرار موسسه چاپ و نشر اسراء به عنوان نخستین مجموعه در شهرک چاپ و نشر قم به امضای شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم و موسسه و حیانی اسراء رسید.

انتهای پیام/2258/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول