اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

بستر مناسب گلستان و قزاقستان برای توسعه توریست ورزشی و سلامت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از بستر مناسبی این استان و قزاقستان برای توسعه توریست ورزشی و سلامت خبر داد.

بستر مناسب گلستان و قزاقستان برای توسعه توریست ورزشی و سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی در نشست مشترک سرکنسولگری قزاقستان در گرگان و هیئت همراه با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، بر تبادلات فرهنگی و گردشگری استان گلستان و استان‌های همجوار در کشور همسایه ـ قزاقستان تاکید کرد.

وی از برقراری ارتباط با کشور همسایه قزاقستان ابراز خشنودی کرد و افزود: استان گلستان دارای ارزش‌های فرهنگی و گردشگری ارزشمندی است و اقوام مختلفی در این استان با تنوع صنایع‌دستی و آثار هنری زندگی می‌کنند.

عباسی با اشاره به برپایی هر ساله جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در این استان و حضور هنرمندان و صنعتگران قزاق در این جشنواره ادامه داد: این جشنواره موجبات معرفی صنایع‌دستی و آداب و رسوم و سنت‌های این قوم را فراهم می‌آورد.

گلستان و قزاقستان بستر مناسبی برای توسعه توریست ورزشی و سلامت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از حضور این قوم در استان گلستان به عنوان مزیت خوب در برقراری ارتباط فرهنگی و گردشگری یاد کرد و افزود: بستر مناسبی در دو کشور برای توسعه توریست ورزشی و سلامت و همچنین معرفی جاذبه‌های فرهنگی و صنایع‌دستی وجود دارد که می‌توان با روان‌سازی تفاهمنامه پیشین نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی کردن توریست ورزشی، با بیمارستان تخصصی کردکوی و دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص گردشگری سلامت تفاهمنامه امضا کرده‌ایم و این قابلیت در استان وجود دارد که در بحث گردشگری سلامت فعال شویم.

30 منطقه نمونه گردشگری گلستان آماده سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

وی همچنین به فراهم بودن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این استان اشاره کرد و اذعان داشت: 30 منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت در این استان وجود دارد که برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آماده است و سرمایه‌گذاران از کشور قزاقستان می‌توانند با بهره‌مندی از تخفیفات ویژه در بحث شهرداری‌ها و ارائه خدمات آب، برق و گاز، نسبت به احداث هتل، متل، رستوران ومجتمع اقامتی پذیرایی و تفریحی توریستی و ... اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان اظهار امیدواری کرد با فراهم‌سازی زمینه‌های توسعه تبادلات فرهنگی و گردشگری در استان گلستان و استان‌های همجوار در کشور قزاقستان، شاهد توسعه صنعت گردشگری و همچنین درآمدزایی در این مناطق باشیم و شمار گردشگران خارجی افزایش یابد.

سرکنسول قزاقستان در گرگان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در این استان گفت: با توجه به حضور اقوام قزاق در این استان و ظرفیت‌های فرهنگی مشترک بین این استان و کشور قزاقستان، و همچنین وجود قابلیت‌های گردشگری و جاذبه‌های متنوع در استان گلستان، افزایش تبادلات فرهنگی گردشگری بین گلستان و استان‌های همجوار در کشور قزاقستان ضروری است و موجبات توسعه صنعت گردشگری را فراهم خواهد آورد.

اونتالاب اونال بایوف با اشاره به تفاهمنامه پیشین استان گلستان با کشور قزاقستان در خصوص اجرای پروژه‌های علمی و تحقیقاتی مشترک و تبادل اسناد و کتب و روابط تنگاتنگ در اجرای نمایشگاه‌های مشترک و همچنین توسعه گردشگری سلامت و ورزشی تاکید کرد و افزود: ایجاد مراکز فرهنگی در دو کشور موجبات تبادلات فرهنگی را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول