اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان همدان

خیریانپور: طرح توسعه روستاها در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان گفت: طبق مصوبه هیئت دولت، توسعه همه‌جانبه روستاها باید در دستور کار کارگروه قرار گیرد و همه مسئولین به این موضوع توجه بیشتری کنند.

خیریانپور: طرح توسعه روستاها در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خیریانپور ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان همدان با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه کشور اظهار داشت: طبق ماده 194 قانون برنامه توسعه کشور توسعه روستایی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: طبق ماده 194 توسعه پنجم کشور دولت موظف به بهبود کیفیت زندگی روستاییان با سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و ارتقای سطح درآمد و کاهش نابرابری‌های موجود بین زندگی شهری و روستایی است.  

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی این قانون در 15 اردیبهشت به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: طبق ماده پنج این آیین‌نامه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت موظف به گسترش کشاورزی صنعتی هستند.

وی عنوان کرد: براساس این ماده، باید صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی به صورت صنعتی در روستاها تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور ایجاد شود که سهم روستاها در بخش کشاورزی 40 درصد و در بخش صنعت 20 درصد پیش‌بینی شده است.

خیریانپور در ادامه به ماده شش آیین‌نامه اجرایی توسعه روستاها اشاره کرد و یادآور شد: طبق این ماده، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به گسترش سرمایه‌گذاری با تخفیف 50 درصدی متناسب با اعتبارات در روستاها با باز پرداخت 10 ساله است که بیشتر در حوزه قالی‌بافی و تشکیل شرکت‌های تعاونی فعالیت خواهند کرد. 

وی ادامه داد: میراث فرهنگی با کمک فنی و حرفه‌ای باید برای توسعه صنایع‌دستی، خدمات گردشگری، بازارچه‌های محلی، ایجاد خانه‌های گردشگری در روستاهای هدف توریست و احداث کمپ‌های اقامتی متناسب با اهداف گردشگری تلاش کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود به ماده هشت آیین‌نامه اجرایی توسعه روستاها اشاره کرد و گفت: وزارت تعاون طبق این ماده موظف است که با در اختیار گذاشتن تسهیلات بانکی با سود کم با بازپرداخت 10 ساله و با همکاری فنی و حرفه‌ای در روستاها اقدام به ایجاد اشتغال پایدار کند.  

وی ادامه داد: ماده 9 این آیین‌نامه همه دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی را موظف کرده که در صدور مجوز کارآفرینی، تولیدی و اشتغالزایی اولویت را به روستاییان اختصاص دهند.  

خیریانپور با بیان اینکه باید اعضای کارگروه به سمت عملیاتی و کاربردی شدن حرکت کنند، خاطرنشان کرد: همچنین باید مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و کشاورزی را شناسایی کنید و آنچه که در توان کارگروه است را برای رفع موانع توسعه صنایع انجام دهید.

وی در پایان تصریح کرد: واحدهای صنعتی به تعهدات خود عمل کنند و کیفیت و قیمت کالاها را طبق قانون رعایت کنند.

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول