اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

رسانه‌ها بسترساز خلق حماسه سیاسی هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان انتخابات خردادماه را تجلی حماسه سیاسی دانست و گفت: رسانه‌ها در این زمینه نقش مؤثری خواهند داشت.

رسانه‌ها بسترساز خلق حماسه سیاسی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار مسئولان خبرگزاری‌ها، نشریات سراسری و محلی استان کردستان که به مناسبت سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به کردستان انجام شد با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب از این ماه به عنوان ظرفیتی ارزشمند برای ترویج و نشر خوبی‌ها نام برد و اظهار کرد: ماه رجب بنا به فرموده پیامبر ظرفیت خوبی برای نزدیک شدن انسان به پروردگار است.

به گفته وی، نزدیکی به خدا تنها مسیر برای رسیدن انسان به خوشبختی و سعادت و رفع مشکلات و سختی‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بحث ترویج و اطلاع‌رسانی دینی از زمان امام سجاد شروع شد، گفت:‌ به خاطر پراکنده شدن مسلمانان در نقاط مختلف ارزش‌های اسلامی در سراسر جهان منتشر شده است.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، در دنیای امروزی بیش از 2 میلیون خبر در هر ثانیه از  رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود که هر کدام در زمینه موارد و مباحث مختلف است.

وی مدیریت زمان در دنیای امروز در بحث اخبار و رسانه‌ها را ضروری دانست و گفت:‌ با مدیریت صحیح می‌توان عملکرد رسانه‌ها را به سمت آنچه که در زندگی انسان تاثیرگذار است، سوق داد.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کردستان افزود: انتخاب درست، مطالعه و پیگیری اخبار با توجه به تعدد اخبار و گستردگی آن بهترین نیاز در دنیای رسانه‌ای امروز است.

شاهرودی از امانت‌داری و صداقت به عنوان مهم‌ترین عامل در اعتمادسازی و ترغیب مخاطبین به سمت یک رسانه خاص نام برد و‌ انتشار درست، به موقع و مورد نیاز اکثر مخاطبان را بستر محقق کردن این مسئله دانست.

به گفته وی، درج اخباری که در زندگی مادی، پیشرفت و بصیرت‌افزایی انسان‌ها تأثیر دارد باید از سوی رسانه‌ها به عنوان یک ارزش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد:‌ اخبار و گزارشات خروجی رسانه‌ها زمانی ارزش دارد که در راستای پیشرفت زندگی مادی و معنوی انسان‌ها تأثیرگذار باشد.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، رسانه‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که با درج اخبار مختلف قدرت تحلیل افراد را بالا برده و در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه درج اخبار بی‌ارزش و کم‌ارزش از سوی رسانه‌ها موجب کاهش مخاطبین آنها می‌شود، تصریح کرد: تقویت فکری و بصیرتی و برآورد کردن نیاز جامعه از جمله مواردی است که رسانه‌ها باید در این زمینه حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد:‌ کسانی که در عرصه رسانه و خبر فعالیت می‌کنند با فکر افراد جامعه سروکار دارند بنابراین نوع بیان رسانه می‌تواند زمینه ارتقای جامعه و یا تضعیف ارزش‌ها را به سهولت فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت چهارمین سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان به تاثیرات مادی و معنوی این سفر اشاره کرد و گفت:‌ برکات ارزشمند این سفر تاریخی کاملا قابل لمس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: برکات مادی سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان با برکات معنوی آن قابل مقایسه نیست چرا که تغییر نگاه‌های امنیتی به این استان مرزی یکی از آثار این سفر است که به خوبی درک می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، تغییر نگاه امنیتی به استان بعد از سفر معظم‌له به استان موجب شد تا ضمن اجرای پروژه‌های قابل‌توجه مصوب سفر، حضور سرمایه‌گذاران نیز بیشتر شده و جهش خوبی در بحث توسعه کردستان ایجاد شود.

وی افزود:‌ اکنون استان کردستان آمادگی و ظرفیت تبدیل به قطب تولید و صادرات را دارد که فعالیت حماسی مسئولان و تلاش آنها برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر این پتانسیل را محقق می‌کند.

وی بر تلاش همگان برای تقویت بیش از پیش امنیت روانی تاکید کرد و گفت:‌ تعامل و هماهنگی بین مسئولان استان نقش بسزایی در برقراری امنیت روانی در جامعه دارد که باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت:‌ کردستان در کنار استعدادهای فرهنگی در حوزه‌های مختلف دارای تاریخچه فرهنگی خوبی است که می‌توان با استفاده و بهره‌گیری از آن زمینه تقویت مباحث فرهنگی را تسهیل کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در ادامه به تلاش‌های گسترده دشمنان برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: حفظ وحدت و همگرایی لازمه حرکت‌های حماسی در جامعه است و تنها با توجه به این اصل مهم می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود:‌ پیشرفت و توسعه امروز کشور در عرصه‌های مختلف مرهون وحدت و همگرایی بین ملت و حاکمیت است.

وی حضور حماسی مردم در انتخابات را مهر شکستی بر توطئه‌های استکبار دانست و افزود:‌ حضور حماسی مردم در انتخابات حماسه سیاسی را رقم می‌زند و زمینه تحقق حماسه اقتصادی را میسر می‌سازد.

به گفته وی، قطعا حضور حماسه‌ساز مردم ایران در انتخابات پیش‌رو تحریم‌های اقتصادی دشمنان را عقب می‌راند و زمینه توسعه و خودکفایی بیش از پیش کشور را در عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند.

شاهرودی حماسه سیاسی را زمینه‌ای برای تحقق حماسه اقتصادی خواند و گفت: اصحاب رسانه‌ در نیل به این مهم بیش از سایر اقشار جامعه نقش دارند که باید با انجام درست وظایفشان زمینه حضور گسترده مردم را در انتخابات برای خلق حماسه سیاسی و در نهایت رونق اقتصادی فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به شاخص‌های یک رئیس جمهور خوب برای اداره کشور، گفت: مردم باید در انتخاب خود دقت لازم را داشته باشند و کسی را انتخاب نمایند که در تراز نظام اسلامی باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان تاکید کرد: مردم کردستان همگام با ملت ایران در 24 خردادماه امسال با حضور حماسی در انتخابات ضمن نشان‌دادن یکپارچگی ملت، باید فردی را انتخاب نمایند که از انجام رفتارهای بچه‌گانه دوری کرده و مشکلات برای نظام و مردم ایجاد نکند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در پایان گفت: اینکه غرب تصمیمات خود درباره ایران را به بعد از انتخابات موکول کرده است، می‌خواهد میزان مقبولیت نظام در نظر مردم را ارزیابی کند و بر اساس آن تصمیم بگیرد که هراندازه مشارکت بالا باشد، آنها در اجرای تصمیمات خود عاجز خواهند ماند.

انتهای پیام/79002/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول