اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد همدان خبر داد

حرکت نخستین کاروان فرهنگی در همدان/ فعالیت 430 کانون فرهنگی و هنری در همدان

مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد همدان گفت: در استان همدان بیش از 430 کانون فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند.

حرکت نخستین کاروان فرهنگی در همدان/ فعالیت 430 کانون فرهنگی و هنری در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، نخستین کاروان فرهنگی با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان همدان به راه افتاد.

این کاروان که ظهر امروز از جلوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان حرکت کرد شامل 27 خودرو یکسان آبی‌رنگ بود که با تجهیزات کتابخانه‌ای به سمت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان همدان حرکت کرد.

این تجهیزات به 14 کانون فرهنگی و هنری جدیدالتأسیس روستایی و 13 کانون فرهنگی هنری شهرستان همدان، اهدا شد.

این کاروان فرهنگی به صورت نمادین در سطح شهر همدان به حرکت درآمدند.

در حاشیه این مراسم مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پیرو دستور شورای عالی فرهنگ عمومی کشور مبنی بر ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ما افتخار داریم اعلام کنیم در استان همدان بیش از 430 کانون فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد مهمترین هدف فعالیت این کانون‌ها در سطح استان است.

فیض‌منش تصریح کرد: به مناسبت سوم خرداد و میلاد با سعادت امام علی (ع) 27 کانون فرهنگی و هنری مساجد به 80 قفسه کتاب به صورت استاندارد، 60 میز مطالعه، 240 صندلی تجهیز می‌شوند.

وی افزود: این مانور فرهنگی یکی از ابتکارات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان همدان بود که علاوه بر تجهیزات کتابخانه‌ای، 10 هزار جلد کتاب نیز به کتابخانه‌های مساجد اهداء می‌شود.

فیض‌منش با بیان اینکه امیدواریم در کانون‌ها بتوانیم فضایی مناسب برای جوانان و نوجوانان استان فراهم کنیم، گفت: جذب جوانان و نوجوانان به مسجدی باعث رشد و تعالی آنها خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمنان این مرز و بوم برنامه‌های زیادی برای انحراف این انقلاب و مردم پیش‌بینی کرده‌اند ما هم در سنگر مسجد برآنیم سد محکمی در مقابل این تهاجمات فرهنگی باشیم.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه طیف وسیعی از اعضاء کتابخانه‌های مساجد را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، افزود: باید کتاب‌های مورد نیاز این قشر از قبیل کمک آموزشی و کنکوری در دسترس هر چه راحت‌تر این جوانان قرار گیرد ضمن اینکه وجود کتابخانه‌های مساجد در مناطق محروم و روستاها باعث می‌شود که کودکان، نوجوانان و جوانان این مناطق به راحتی بتوانند از این منابع استفاده کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 210 کتابخانه فعال در کانون‌های مساجد و 117 کتابخانه باز در شبستان مساجد استان همدان وجود دارد.

انتهای پیام/2499/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول