اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان:

ایران به کانون قدرت فرهنگی جهان اسلام تبدیل شده است

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان گفت: ایران به کانون قدرت فرهنگی جهان اسلام تبدیل شده است.

ایران به کانون قدرت فرهنگی جهان اسلام تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، تقی صادقی در نشست تخصصی بایسته‌ها و فرصت‌های جهاد فرهنگی در بجنورد، با اشاره به شائبه تجمیع نشدن مفهوم جنگ با فرهنگ از سوی غربی‌ها و دامن زدن به این باور غلط اظهار کرد: در شرایط کنونی در جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم.

وی افزود: اما به فرموده امام راحل هم اکنون ابرقدرت فرهنگی در این جنگ ما هستیم و به کانون قدرت فرهنگی  جهان اسلام تبدیل شده‌ایم و تا می‌توانیم باید در این راستا تلاش کنیم و از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دفاع نماییم.

صادقی در ادامه به تشریح فرصت‌های فرهنگی موجود در ایران همچون بهره‌گیری از بیانات و رهنمودهای امام خمینی (ره)، دفاع مقدس و شهدا پرداخت و گفت: باید از این فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود به درستی بهره گیریم و آن را به تمام جهان صادر کنیم.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت کار فرهنگی و اثرگذاری آن در بخش‌های مختلف جامعه خطاب به جوانان و دانشجویان حاضر در مراسم افزود: باید روحیه تهاجمی را تقویت و با مطالعه آثار بزرگان و بهره‌گیری از آن در حفظ انقلاب و ارزش‌های آن بکوشیم.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان با اشاره به انتشار کتاب داستانی جنین توسط حوزه هنری خراسان شمالی  گفت: تولد هر کتاب تولد یک عنصر فرهنگی است و این اتفاق می‌تواند گامی مؤثر در تبیین اندیشه‌ها و باورهای انقلابی باشد.

به گزارش فارس، نشست بایسته‌ها و فرصت‌های جهاد فرهنگی در مرکز خراسان شمالی در محل تالار بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد.

همچنین در این مراسم از کتاب داستانی «جِنین» نوشته «علیرضا طاهری» که به تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

حوادث این رمان درباره واقعه جنایت اسراییل در قتل عام ساکنین اردوگاه جنین در فلسطین است که همان رویداد را با زبان داستان نقل می‌کند.

در پایان این مراسم متن پیام ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران که به مناسبت انتشار و رونمایی کتاب داستانی جِنین صادر شده قرائت شد.

انتهای پیام/63001/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول