اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل:

افزایش کانون‌های فرهنگی مساجد از 72 باب به 350 باب در اردبیل

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل گفت: در چهار سال اخیر تعداد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل از 72 باب به بیش از 350 باب افزایش یافته و این روند توسعه همچنان ادامه دارد.

افزایش کانون‌های فرهنگی مساجد از 72 باب به 350 باب در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در نشست با فعالان کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اردبیل اظهار داشت: براساس سیاست‌گذاری درست در دولت نهم و دهم یک فرآیند جهشی را در توسعه کانون‌های فرهنگی، هنری شاهد بودیم، به طوری که به تناسب افزایش کمی، برنامه‌های اجرا شده در کانون‌ها و همچنین تجهیز کانون‌ها به امکانات نیز یک روند جهشی کیفی را داشته است.

وی با یادآوری اینکه در اکثر این کانون‌ها کتابخانه‌های مجهز، رایانه‌های متعدد و همچنین بهترین امکانات برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تدارک دیده شده است، تصریح کرد: ‌این کانون‌ها فرصتی فراهم کرده تا نسل جوان و نوجوان ما بتوانند بیشتر ایام فراغت و همچنین بیکاری خود را در این مراکز معنوی، ارزشی سپری کنند.

سقا به نزدیکی تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین ضرورت تدارک برنامه‌های متنوع در ایام تابستان از سوی کانون فرهنگی، هنری اشاره کرد و افزود: ما همه ساله با برگزاری جلسات هماهنگی تلاش می‌کنیم تا برای ایام فراغت دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف سنی برنامه‌های متنوعی را تدارک ببینیم که امسال نیز با توجه به تقارن ماه‌های رجب، شعبان و رمضان با ایام تعطیلات برنامه‌های متنوع با محوریت معنوی تدارک دیده شده است.

این مسئول همچنین از فعالیت 10 مورد کانون در مساجد دانشگاه‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این چهار سال علاوه بر افزایش کانون‌های فرهنگی، هنری از 72 باب به 350 باب شاهد فعال شدن 10 باب کانون در مساجد دانشگاه‌های استان بودیم.

وی اضافه کرد: این مجموعه در نظر دارد تا پایان برنامه پنجم توسعه با توجه به شرایط ویژه محیط‌های دانشگاهی، 100 کانون دیگر را در مساجد دانشگاه‌ها فعال کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان بیان کرد: ضروری است با ایجاد پیوند بین دانشگاه و مساجد از طریق کانون‌های فرهنگی، هنری زمینه ارتقای کیفی برنامه‌های فرهنگی و اندیشه‌ساز کانون‌ها فراهم آید.

سقا با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد در سال‌های اخیر برنامه‌های متنوعی را عملیاتی کرده است، یادآور شد: این برنامه‌ها در زمینه‌های قرآن، عترت، ‌آموزش و پژوهش، فرهنگی، هنری، کتابخانه و همچنین فعال‌سازی خبرگزاری شبستان بوده است.

وی از تخصصی شدن کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خبر داد و گفت:‌ با هدف ارائه اطلاعات جامع از مسایل دینی کتابخانه‌های این دبیرخانه در سطح استان تخصصی می‌شود.

سقا با اعلام اینکه هدف از این کار ارتقای کیفی کتابخانه‌های فعال در این مجموعه است، ادامه داد: این امر سبب می‌شود تا بستر پاسخگویی به سئوالات دینی مراجعه‌کنندگان نیز فراهم آید.

وی با اعلام اینکه حدود 105 باب کتابخانه در کانون فرهنگی، هنری مساجد در سطح استان فعال است، افزود: در صورتی که کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی، هنری بتوانند نیاز مطالعاتی مراجعان را تأمین کنند، کانون‌ها به هسته‌های مطرح اندیشه‌ساز در مساجد تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/62008/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول