اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

نام مدارس خیرین نباید تغییر کند

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تغییر و تعویض نام مدارس احداثی خیرین سبب دل‌آزردگی و گله‌مندی اکثر خیرین شده است که در این زمینه به مسئولان آموزش و پرورش تذکر دادیم تا از این کار دست بکشند.

نام مدارس خیرین نباید تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل کمال‌الدین پیرموذن صبح امروز در نشست با جمعی از خیرین اظهار داشت: بنده در صحن علنی مجلس در این زمینه تذکر جدی به وزیر آموزش و پرورش دادم تا جلوی این کار گرفته شود و در کنار آن برخی اقدامات دیوان ‌سالاری دولتی و بروکراسی اداری نیز که زمینه‌ساز نارضایتی خیرین مدرسه‌ساز را فراهم آورده است، سد شود.

وی ادامه داد: قرار است در حمایت و جلب و جذب نظر خیرین برای ورود به عرصه ساخت و ساز مدارس در حد وسع و توان امکانات و تسهیلات مورد نظر در اختیار آنها قرار گیرد اما اینکه بخواهیم با برخی حرکت‌ها و اقدامات غیر‌قابل توجیه و غیر‌کارشناسی خیرین را دل‌آزرده کنیم از هیچ مسئول بلند پایه تا دون پایه قابل قبول نیست و بنده در این زمینه جداً با خاطیان برخورد خواهم کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: با یک عزم ملی و در یک حرکت جهشی باید فرهنگ نیک‌‌کرداری و نیکوکاری را گسترش دهیم و زمینه حماسه سیاسی و اقتصادی را در تمام عرصه‌ها رقم بزنیم.

پیرموذن گفت: نام نیک خیرین مدرسه‌ساز همواره جاودانه خواهد ماند چرا که آنها سهم ارزشمندی را در عمران و آبادانی کشور به ویژه توسعه اماکن آموزشی دارند.

وی عنوان کرد: اگر معلم به عنوان تربیت کننده نیروی انسانی ماهر، متخصص و کار‌آمد مدار و محور توسعه قرار گیرد و همیشه مورد احترام و تکریم و رفع دغدغه‌های معیشتی و مالی قرار گیرد قطعاً روزی را شاهد خواهیم بود که نظام آموزش و پرورش به یک نظام تحول‌آفرین و همراه با تغییر نگرش‌ها تبدیل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان کرد: سخن از توسعه پایدار و ارتقای فرهنگ بدون حضور معلم بی‌معناست چرا که رهبری فرزانه انقلاب نیز هفته گذشته سیاست‌های کلی تحولی در نظام آموزش و پرورش را به سران سه قوه و دست‌اندرکاران ابلاغ کردند که در بند سوم آن به بهبود مدیریت منابع انسانی و به صورت ویژه به اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه آنها برای خدمت مطلوب‌تر تاکید شده است.

پیرموذن افزود:‌ با اقدامات فرهنگی، تبلیغی و فراهم کردن امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی فرهنگیان و توسعه مشارکت معلمان در فرایند بهسازی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی می‌توان در این زمینه موفق عمل کرد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان عموم مردم به ویژه منادیان خواسته به حق فرهنگیان در جایگاه قانونگذاری سعی خواهیم کرد در بودجه سال 92 بیشترین نگاه را به حل مشکلات معلمان و ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش داشته باشیم و از عموم کاندیداهای ریاست جمهوری نیز خواسته‌ایم تا در این زمینه برنامه شاخص و عملیاتی را ارائه کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات شوراهای اسلامی را یکی از حرکت‌های اصولی و درخشان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و ادامه داد: این حرکت‌ها برگرفته از نیت اسلامی و بستر‌سازی مناسب برای مشارکت آحاد مردم در تامین زندگی بهتر و افزایش نشاط و آبادانی شهر و روستا است.

پیرموذن گفت:‌ از این رو تک تک آرای شهروندان پاسخی مثبت به اصلاح امور و پیشرفت در حوزه زندگی اجتماعی و توسعه زیر‌بناهای رفاه و آبادانی هر چه بیشتر کشور و استان محل زندگی و سکونت‌مان است.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس از شهرها و مناطق مختلف در جهت پیروی از آرمان امام و رهبری انقلاب و تحقق اصل 100 تا 106 قانون اساسی ضمن تاکید و پافشاری برای اجرای دقیق قوانین مربوط به شوراها که صلاح امت و دولت اسلامی در گرو تحقق کامل و راستین آن است از تمام اقشار مردم دعوت می‌کنیم تا در نقش‌آفرینی عرصه حماسه سیاسی و اقتصادی ورود پیدا کرده و در این تصمیم سرنوشت‌ساز گامی اساسی در جهت پیگیری اهداف نظام و حاکمیت بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: بی‌شک 24 خرداد مردم آینده‌ای روشن و شکوهمند را با آرای میلیونی خود رقم خواهند زد و بدون شک این حرکت در تضمین حقوق اساسی مردم و شتاب توسعه و آبادانی شهرها و روستاها بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود.

انتهای پیام/62003/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول