اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم تاکید کرد

بهره‌گیری از توان خیرین برای ساخت مراکز دانشگاهی

معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر به‌کارگیری ظرفیت‌های خیرین برای ساخت مراکز دانشگاهی تأکید کرد.

بهره‌گیری از توان خیرین برای ساخت مراکز دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین علی‌اکبر متکان در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی شهر بویین زهرا اظهار داشت: نگاه دولت به مناطق دورافتاده ویژه‌ است و امروز توسعه آموزش عالی تنها به شهرهای بزرگ محدود نمی‌شود.

متکان ادامه داد: با وجود مساعدت همیشگی دولت به مباحث آموزشی، این شرط برای توسعه آموزش عالی کافی نیست و لازم است تا از خیرین و امکانات منطقه‌ای نیز استفاده شود.

وی، جذب خیرین را در این حوزه جزو برنامه‌های ضروری عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته چندین دانشگاه از سوی خیرین در سطح کشور ساخته شد.

متکان افزود: طبق آمایش سرزمین توسعه آموزشی بر اساس ظرفیت‌ها صورت می‌گیرد و این امر تاکنون در گناباد، کاشمر، تربت جام، تربت حیدریه، اسفراین، تاکستان، بویین زهرا، تویسرکان، نهاوند و تعدادی دیگر از واحدها به انجام رسیده است.

معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری با بیان اینکه امکانات و تجهیزات براساس آمایش سرزمین به مناطق اختصاص می‌یابد، بر لزوم توجه به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی در توسعه آموزش و گسترش هیئت علمی تأکید کرد.

وی همچنین اهمیت مدیریت یکپارچه شهری و ارتباط مناسب مسئولان شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه آموزش عالی باید در تمام ابعاد مدیریت شهری پیاده شود و شکل اجرایی به خود گیرد.

انتهای پیام/77005/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول