اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد

450 میلیارد ریال تعهد خیرین مدرسه ساز ورامین

معاون مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از تعهد 450 میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز ورامین خبر داد و گفت: شهرستان ورامین از این حیث رتبه برتر را در استان تهران دارد.

450 میلیارد ریال تعهد خیرین مدرسه ساز ورامین

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمدجواد آخوندی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت با اشاره به شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: اگر بخواهیم در بحث‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رشد پیدا کنیم راهی جز مراجعه به آثار این شهید بزرگ نداریم، ایشان نقش بزرگی در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی داشتند.

معاون فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: رهبری در جمع معلمان اعلام کردند که معلمان می‌توانند نقش موثری در خلق حماسه سیاسی داشته باشند، البته وظیفه همه معلمان است که تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بندند.

آخوندی عنوان کرد: دشمن در تمام انتخابات سعی نموده سناریوهای مختلف طراحی کرده و از مزدوران داخلی خود در این جهت بهره گیرد و انقلاب را از مسیر خود منحرف کند، در سال 88 فتنه ایجاد کردند، امروز هم این برنامه را دارند اما موفق نخواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: از قبل از انقلاب نظام آموزش و پرورش ما برگرفته از نظام آموزشی غرب بود اما رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که نسخه اجرایی آموزش و پرورش بومی آماده شود و بر همین اساس متفکرین و اندیشمندان در سال 90 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را رونمایی کردند.

معاون فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: مقام عظمای ولایت در دیدار معلمان تاکید بر اجرایی شدن این سند داشتند و بنابراین آموزش و پرورش تمام توان خود را برای اجرای سند مذکور خواهد گذاشت.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از موارد مهم این سند کتب درسی است که در حال متحول شدن است.

سخنران امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در آموزش و پرورش گفت: توجه به مسائل قرآنی، حضور بیش از 38 هزار دانش‌آموز دوم متوسطه در یادواره شهدای دفاع مقدس در همین سال تحصیلی، شرکت دانش‌آموزان در طرح‌های ملی حفظ قرآن کریم که با استقبال 223 هزار نفری دانش‌آموزان و حفظ کردن یک جزء به بالای بیش از 62 هزار دانش‌آموز مواجه شد.

وی با اشاره به اجرای اولین سال تحول بنیادین گفت: تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی با آموزش و پرورش باعث اجرای موفقیت آمیز سند مذکور در سال اول شد.

آخوندی با بیان اینکه چند هفته پیش همایش خیرین مدرسه ساز ورامین برگزار شد، گفت: در این جلسه خیرین ورامین 450 میلیارد ریال تعهد کردند و بر همین اساس رتبه اول در شهرستان‌های استان تهران به ورامین تعلق پیدا کرد.

معاون فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان تصریح کرد: قطعاً بخش عمده این موفقیت‌های آموزش و پرورش ورامین حاصل حمایت‌های امام جمعه بوده است، امام جمعه و روحانیون نقش مهمی در آموزش و پرورش دارند.

انتهای پیام/2462/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول