اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر و و دریانوردی:

ایران چهارمین ناوگان بزرگ نفتی دنیا را دارد

مدیرعامل سازمان بنادر و و دریانوردی گفت: ایران چهارمین ناوگان بزرگ نفتی دنیا را دارد.

ایران چهارمین ناوگان بزرگ نفتی دنیا را دارد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، عطاءالله صدر بعد از ظهر امروز در بیست و یکمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور گفت: باید تلاش کنیم تا تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار نیروی دریایی قرار گیرد.

وی افزود: در صدد هستیم تا پایان برنامه توسعه 5 هزار دریانورد تربیت کنیم که این امر بدون اشاعه فرهنگ دریایی امکان‌پذیر نیست و این همایش‌ها باید عملیاتی بوده و بازتاب بین‌المللی داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه هم‌اکنون کشور ما بیش از 172 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر بازرگانی برخوردار است، تصریح کرد: بیش از 7/5 میلیون واحد کانتینر ظرفیت کانتینری و بیش از 13 میلیون نفر ظرفیت مسافری در بنادر و اسکله‌های مسافری از دیگر ظرفیت بنادر و دریانوردی مازندران است.

صدر با اشاره به اینکه ایران با بیش از 7/5 میلیون واحد کانتینر ظرفیت ملکی در ناوگان تجاری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناوگان خاورمیانه است، ابراز داشت: در بخش ناوگان نفتی نیز 10 میلیون تن ظرفیت ملکی ناوگان نفتی ایران است که این ظرفیت جایگاه کشور را به عنوان چهارمین ناوگان بزرگ دنیا قرار داده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و و دریانوردی ایران ابراز امیدواری کرد که کشور در سال‌های آینده در جایگاه دومین ناوگان بزرگ دنیا قرار گیرد.

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این همایش اظهار داشت: پیشینه حضور پرثمر در دریا و توجه آن در امر توسعه کلان به بیش از شش قرن می‌رسد.

علی استیری با اشاره به اینکه دریا به ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند، گفت: دریا یکی از مهم‌ترین ابزار پیشرفت اقتصادی، بهبود وضع اجتماعی و اقتصادی کشورها به حساب می‌آید و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در آن می‌شود.

وی اظهار داشت: سواحل باید جایگاهی برای آرامش و رفاه بخش زیادی از جمعیت کشور باشد.

این مسئول بیان کرد: برگزاری این همایش فضایی جدید برای ارتقاء منابع انسانی با توجه به نقش موثر منابع انسانی در ارتقاء ایمنی دریانوردی ایجاد می‌کند. 

انتهای پیام/86024/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول