اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در نشست انتخاباتی با رسانه‌ها

نقد خبرنگاران در چارچوب قانون باشد/اصحاب رسانه از موازین قانونی تجاوز نکنند

معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقد در هر عرصه‌ای باید در چارچوب قانون باشد و نباید از موازین قانونی تجاوز شود.

نقد خبرنگاران در چارچوب قانون باشد/اصحاب رسانه از موازین قانونی تجاوز نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رحیم آوند امروز در نشست هم‌اندیشی با مدیر مسئولان رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها، شاخص‌های پیشرفته در هر جامعه‌ای را وضعیت رسانه‌های آن جامعه عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی باید رسالت خطیر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی لازم در جامعه را انجام دهند.

معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، رسالت اصلی رسانه‌ها را آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دانست و بیان داشت: رسانه‌ها باید در ایام انتخابات به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنند تا در انتخابات 24 خرداد برگ زرین دیگری به افتخارات این استان و کشور اضافه شود.

وی، نقد و به چالش کشیدن را از حرفه‌های خبری خبرنگاران بیان کرد و اذعان داشت: انتظار می‌رود اگر نقدی صورت می‌گیرد در چارچوب قانون باشد و از موازین قانون تجاوز نشود؛ در صورت خارج شدن از رسالت رسانه‌ای نوعی تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات ضرورت دارد

آوند با تأکید به مسئولان رسانه‌ها و خبرنگاران اذعان کرد: اگر نقدی صورت می‌گیرد، منصفانه و بی‌طرف باشد؛ رسانه‌ها نباید رسالت خود را فراموش کنند، چراکه رعایت اصل بی‌طرفی در همه فعالیت‌ها از جمله انتخابات بسیار مهم بوده و نباید به تخریب شخص یا گروه خاصی در رسانه‌ها پرداخته شود.

این مسئول قضایی با بیان اینکه رسانه‌ها علاوه بر اصل بی‌طرفی و رعایت قوانین و مقررات باید اطلاع‌رسانی کامل را در جامعه انجام دهند، یادآور شد: خبرنگاران و مسئولان فضاهای مجازی، روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها باید قانون انتخابات را به دقت مطالعه کرده و به آن توجه داشته باشند تا اگر مطلبی بیان می‌شود در چارچوب قوانین و ضوابط باشد.

آوند، اشاره‌ای به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات کرد و متذکر شد: معظم‌له بر بحث انتخابات شوراها تأکید بسیار دارند؛ به گونه‌ای که فرموده‌اند «انتخابات ریاست جمهوری و حساسیت آن باعث فراموش شدن انتخابات شوراها نشود» از این‌رو انتخابات شوراها و حساسیت آن در کهگیلویه و بویراحمد شاید کمتر از ریاست جمهوری نباشد.

معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رسانه‌ها باید سعی کنند اگر حساسیت‌های وجود دارد با تدبیر و شیوه قانونی آن را نقد و به  نحو احسن هدایت کنند.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول