اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

توانایی ایجاد امنیت کامل گردشگران خارجی را داریم

استاندار کرمان گفت: با مذاکراتی که با شورای امنیت صورت گرفت، اعلام کردیم، توانایی ایجاد امنیت کامل گردشگران خارجی را داریم.

توانایی ایجاد امنیت کامل گردشگران خارجی را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار در جلسه هم‌اندیشی با انجمن صنفی راهنمایان تور با بیان اینکه استان کرمان از لحاظ گردشگری دارای ظرفیت بالایی است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر تمام تلاش ما برای ارتقای جایگاه گردشگری استان بوده است که به خوبی انجام گرفته است.

وی اساسی‌ترین فعالیت در این زمینه را رفع ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به استان کرمان دانست و افزود: با مذاکراتی که با شورای امنیت صورت گرفت، اعلام کردیم، توانایی ایجاد امنیت کامل گردشگران خارجی را داریم.

نجار به شناساندن آثار تاریخی و گردشگری استان کرمان از طریق رسانه‌های گروهی، اقلام تبلیغاتی و ... اشاره کرد و ابراز داشت: حضور تعداد زیادی از گردشگران و مسافران در ایام نوروز و حتی طی سال می‌تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

وی ادامه داد: برای جذب هر چه بیشتر گردشگران خارجی باید آژانس‌های مسافرتی وارد یک رقابت سالم شوند و با آژانس‌های بین‌المللی روابط دوستانه برقرار کنند.

نجار بیان داشت: باید زیبایی‌های پنهان آثار تاریخی استان کرمان را با کمک راهنمایان گردشگری به معرض نمایش درآوریم تا بتوانیم تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان را به رخ جهانیان بکشیم.

حسین شمس‌الدینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز بر تخصصی شدن سفرها تاکید کرد و گفت: با تخصصی شدن گردشگری کشور، مطمئنا مسافران اطلاعات کامل‌تری را در رابطه با استان خواستار هستند که راهنمایان گردشگری می‌توانند، بهترین گزینه در ارائه این اطلاعات باشند.

وی با اشاره به توانمندی‌های بالای راهنمایان تورهای گردشگری استان در معرفی آثار متعدد گردشگری گفت: این استان دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی است که برخی از آنها برای گردشگران ناشناخته است، بنابراین با معرفی و شناساندن هر چه بهتر آنها می‌توان به صنعت گردشگری داخلی و خارجی کمک کرد.

شمس‌الدینی راهنمایان تور را سفیران فرهنگی مردم دانست و افزود: آنها با رفتار و منش خود می‌توانند، الگویی از آداب و رسوم مردم این خطه از کشورمان باشند.

وی خاطر نشان کرد: راهنمایی گردشگران و مسافران در کرمان به صورت علمی و تخصصی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول