اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

تویسرکان برای توسعه نیازمند طرح مناسب گردشگری است

استاندار همدان گفت: تویسرکان یک منطقه بکر گردشگری است که برای توسعه این مزیت، باید طرحی مناسب برای این شهرستان تهیه شود.

تویسرکان برای توسعه نیازمند طرح مناسب گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی محمد آزاد در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان تویسرکان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تویسرکان به لحاظ طبیعت زیبای آن بکر است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای گردشگری تویسرکان باید با حفظ محیط زیست انجام شود.

وی افزود: برای توسعه گردشگری در تویسرکان طرح مناسب باید تهیه شود اما باید به طبیعت بکر این منطقه توجه شود تا در طرح توسعه گردشگری طبیعی در این شهرستان با افزایش ساخت و سازها تخریب طبیعت منطقه صورت نگیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه طرح توسعه گردشگری نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار دولت است، افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه می‌ترسیم طبیعت و محیط زیست منطقه تخریب شود آنچنان به تبلیغات برای توسعه گردشگری علاقمند نیستیم. 

وی در ادامه به ضعف استان در توسعه گردشگری اشاره کرد و ابراز داشت: برای سرمایه‌گذاری قبل از هر چیزی باید از خود استان شروع کرد، چون در همدان افراد صاحب سرمایه زیادی وجود دارد که جرأت سرمایه‌گذاری ندارند.

آزاد گفت: برخی از این سرمایه‌داران دلایلی را برای عدم سرمایه‌گذاری خود مطرح می‌کنند که قانع کننده نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه همدان نسبت به برخی از استان‌ها مزیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد، خاطرنشان کرد: همدان در موارد بسیاری مواد اولیه را دارد و به بازارهای مصرف نیز نزدیک است.

استاندار همدان اذعان داشت: همدان در مسیر بیش از پنج استان دیگر قرار دارد و با توجه به این که قزوین و اراک از نظر صنعتی اشباع شده‌اند می‌توان از این وضعیت برای توسعه همه جانبه استان بهره گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه راه اندازی راه آهن و بزرگراه همدان بیشترین مزیت را برای توسعه دارد، گفت: همدان در مسیر عراق واقع شده و می‌توان از این مزیت به نحو مطلوب برای ارتباطات گردشگری و اقتصادی استفاده کرد.

آزاد در پایان خاطرنشان کرد: برای توسعه استان اول باید خود همدانی‌ها وارد عرصه شوند تا بعد دیگران بیایند و سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول