اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهبود تولیدات دامی شهرستان همدان خبر داد

اجرای طرح نوسازی واحدهای دامداری روستاهای همدان

رئیس بهبود تولیدات دامی شهرستان همدان از اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای دامداری روستاهای همدان خبر داد.

اجرای طرح نوسازی واحدهای دامداری روستاهای همدان

محمد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای دامداری روستاهای همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه 80 درصد تولیدات دامی از واحدهای دامداری روستاها است، اجرای این طرح آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف و سیاست دولت و معاونت بهبود تولیدات دامی استان و شهرستان، حمایت از واحدهای دامداری روستاها است، بر این اساس اقدام به اجرای طرح بهسازی و نوسازی در راستای رونق دامداری‌های روستایی کرده است.

رئیس بهبود تولیدات دامی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اجرای این طرح را سرلوحه کار خود قرار داده، کارهایی را در این راستا انجام داده است.

وی اعطاء پروانه کوچک روستایی به دامداران واجد شرایط، بهسازی اماکن دامی شامل، سیمان‌کاری اسطبل، دیوار و کف، نصب هواکش در راستای تقویت نور و بیرون راندن هوای نامطبوع که باعث تولید میکروب در دامداری می‌شود و در نهایت رعایت اصول نگهداری و تفکیک دام با توجه به نوع شرایط، را از کارهای انجام شده از سوی مدیریت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

شهبازی در خصوص نوسازی دامداری‌های روستاها ابراز داشت: این طرح به دامدارانی تعلق می‌گیرد که دامداری آنها غیر بهداشتی است.

وی ادامه داد: در این طرح، دامدار موظف است مکان قبلی خود را تخریب کرده و با رعایت اصول بهداشتی، اجرای قوانین و مقررات دامپروری و دستورالعمل‌های ارسالی سازمان طبق نقشه اقدام به ساخت جایگاه نو کند.

رئیس بهبود تولیدات دامی شهرستان همدان اظهار داشت: به همین دلیل مدیریت جهاد کشاورزی با همکاری ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان همدان و همچنین سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران اقدام به برگزاری کلاس‌های تئوری و کارگاه‌های آموزشی کرده است.

وی در تشریح برگزاری این دوره آموزشی یادآورشد: در برگزاری این کلاس، اساتید و کارشناسان مجرب سازمان بسیج سازندگی در راستای آموزش تئوری و کارگاه‌های عملیاتی مباحثی را برای شرکت‌کنندگان بازگو می‌کنند. 

شهبازی اعزام شرکت‌کنندگان این دوره را به روستاهایی که در آن طرح بهسازی و نوسازی اجرا شده و در آن موفق بوده‌اند را جزء کارگاه آموزشی عنوان و تصریح کرد: بازدیدهای عینی و عملیاتی در انجام و توسعه این طرح بین دامداران مؤثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی اماکن دامی، ارائه محصولات دامی سالم به جامعه، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر با ایجاد اشتغال ثابت برای دامداران روستایی و پرداخت وام‌های کم‌سود با بازپرداخت هفت ساله در راستای حمایت مالی از دامداران از اهداف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در برگزاری این دوره آموزشی است.

رئیس بهبود تولیدات دامی شهرستان همدان اخذ پروانه کوچک دامداری، برای دامداری‌های روستایی را از مهمترین اهداف مدیریت جهاد کشاورزی عنوان کرد که با این مجوز دامداران می‌توانند از تسهیلات بیشتری در راستای توسعه دامداری‌هایشان برخوردار شوند.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول