اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد

استمهال وام‌های بخش کشاورزی تا سقف ۱۰ میلیون تومان

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: استمرار پدیده خشکسالی و پیگیری‌های انجام شده بازپرداخت وام بخش کشاورزی تا سقف 100 میلیون ریال برای مدت پنج سال استمهال شد.

استمهال وام‌های بخش کشاورزی تا سقف ۱۰ میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، رضا نجفی در جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی اظهار داشت: مهار روان‌آب‌ها با ایجاد سدهای مخزنی و طرح‌های آبخیزداری و انتقال آب با لوله به مزارع استان از اولویت‌های این سازمان است.

وی افزود: 66 میلیارد ریال به زیرساخت‌های بخش کشاورزی مناطق زلزله زده جنوب استان خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اکیپ‌های برآورد خسارت این سازمان در شمال استان در حال بررسی میزان خسارت به بخش کشاورزی ناشی از خشکسالی و کم‌آبی هستند.

نجفی بیان کرد: با توجه به تنش‌های محیطی شدید استان و کاهش ریسک کشاورزان، با استفاده از ظرفیت صندوق بیمه در سال زراعی 92-91 بالغ بر 40 هزار هکتار از محصولات زراعی و باغی و 167 هزار رأس دام و شش میلیون و 220 هزار قطعه طیور بیمه شده و بالغ بر 36 میلیارد ریال غرامت به تولیدکنندگان بخش پرداخت شده است.

احمد عاقبت‌بخیر مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت: به منظور افزایش بهره‌وری از منابع آب و افزایش راندمان آب و بهبود مدیریت آب در استان، اجرای طرح‌های انتقال آب با لوله در سراسر استان ضروری است.

رضا اربابی مدیرکل حوادث غیرمترقبه سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به استمرار خشکسالی 15 ساله در استان بر افزایش بیمه محصولات استان به منظور کاهش ریسک تولیدکنندگان تأکید کرد.

انتهای پیام/70025/خ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول