اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود:

90 درصد آبیاری اراضی کشاورزی هشترود سنتی است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: هر ساله بالغ بر 85 هزار هکتار از اراضی هشترود زیر کشت قرار گرفته و 85 تا 90 درصد آبیاری اراضی به صورت سنتی انجام می‌شود.

90 درصد آبیاری اراضی کشاورزی هشترود سنتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، اسماعیل‌ کریمی‌اصل صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 60 درصد از ناوگان زراعی موجود در بخش کشاورزی این شهرستان فرسوده و در تداوم توسعه بخش کشاورزی، با تعامل و همکاری مسئولان تصمیم‌گیر استانی و شهرستانی، باید هر چه زودتر نسبت به تعویض و جایگزینی آن‌ها اقدامات لازم عملی شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 2 هزار دستگاه تراکتور در هشترود در بخش کشاورزی فعال بوده و تعویض آنان با دستگاه‌های جدید، علاوه بر کاهش چشمگیر مصرف سوخت، موجبات افزایش راندمان تولید را نیز فراهم می‌کند.

کریمی‌اصل خواستار افزایش اعتبارهای بخش مکانیزاسیون کشاورزی هشترود و پرداخت تسهیلات در این زمینه به بهره‌برداران جهت افزایش ظرفیت مکانیزاسیون کشاورزی شد و اضافه کرد:  هر ساله بالغ بر 85 هزار هکتار از اراضی هشترود زیر کشت قرار گرفته و 85 تا 90 درصد آبیاری اراضی به صورت سنتی انجام می‌شود و این امر موجبات هدررفت آب در این بخش مهم از اقتصاد شهرستان را سبب می‌شود، بنابراین برای جلوگیری از این امر، احداث و ایجاد سدهای کوچک مخزنی در این شهرستان برای تداوم توسعه بخش کشاورزی ضروری و منطقی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش آب و وجود سد سهند، شهرستان هشترود را مستعد سرمایه‌گذاری در ایجاد و توسعه شرکت‌های کشت و صنعت و کارخانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: از افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی هشترود دارند، دعوت می‌شود برای دریافت راهنمایی‌های لازم به مدیریت جهادکشاورزی هشترود مراجعه کنند.

انتهای پیام/60002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول