اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره اردیبهشت تئاتر ایران در دورود به کار خود پایان داد

جشنواره اردیبهشت تئاتر ایران به مناسبت هفته تئاتر در شهرستان دورود با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

جشنواره اردیبهشت تئاتر ایران در دورود به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، جشنواره اردیبهشت تئاتر ایران در شهرستان دورود با حضور جمعی از فعالان حوزه هنر نمایشی و مسئولان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام علی ارکبان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از روند برگزاری این جشنواره تشریح کرده و در ادامه پیشنهاد داد، تا جشنواره استانی تئاتر در شهرستان دورود برگزار شود.

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره در شهرستان دورود تمرکززدایی بوده و قطعا با انجام این کار برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح استان فراگیر می‌شود که این موضوع باعث افزایش سطح دانش جوانان استان اقصی نقاط لرستان می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیلیان در این جشنواره از تجهیز سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای مهر شهرستان دورود در آینده نزدیک خبر داد.

براساس این گزارش، از برنامه‌های جنبی این جشنواره می‎توان به اجرای برنامه نقالی توسط استاد سید مصطفی سعیدی نقال برجسته ایران همچنین اجرای برنامه موسیقی محلی توسط استاد محمد و یوسف باجلاوند بود.

در بخش پایانی این مراسم از برگزیدگان تئاتر در استان لرستان تقدیر به عمل آمد که عبارتند از: استاد هوشنگ آریانپور (پیشکسوت) از دورود، کیومرث جمشیدی از دورود، ناهید گودرزی از الیگودرز ، افشین مبرا از بروجرد، رضا حسن زاده از الشتر ، علی آسترکی از ازنا.

یکی دیگر از مراحل این برنامه تجلیل از خانواده‌های مرحوم منصور کبیر و مرحوم محسن خوانساری به پاس یک عمر تلاش در این عرصه بود.

از اتفاقات نه چندان جالب این مراسم که مشکلات زیادی را برای مسئولان اجرایی این جشنواره در پی‌داشت تغییر به اجبار مکان برگزاری جشنواره بود که صالح نیا مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود گفت: متأسفانه شب قبل از شروع مراسم مسئول سالن آمفی تئاتر کانون امام علی (ع) درب‌های این سالن را به روی ما بسته و ما مجبور شدیم، مراسم را در تالار کوهسار برگزار کنیم که با توجه به کمبود زمان این موضوع مشکلاتی برای ما ایجاد کرد.

صالح نیا افزود: با وجود همه این مشکلات با تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان اجرایی این جشنواره توانستیم این مراسم را در شان تئاتر برگزار کنیم.

انتهای پیام/2304/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول