اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

استفاده از جوش شیرین در پخت نان حذف شد

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از حذف 100 درصدی استفاده از جوش شیرین برای پخت نان در پنج شهر استان و 99.5 درصد در کل استان اردبیل در سال گذشته خبر داد.

استفاده از جوش شیرین در پخت نان حذف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد دانه‌زن عصر امروز در جلسه بررسی بهداشت محیط نانوایی‌های استان اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و تلاش بازرسان بهداشت محیط و در جهت ارتقا سطح سلامت، برنامه جوش شیرین از نان در پنج شهر استان به پوشش 100 درصد و در استان 99.5 رسیده و تلاش مستمر برای حذف جوش شیرین از رومال بربری با تشدید بازرسی‌ها، تغییر ساعات نمونه‌برداری‌ها و ارائه آموزش به نانوایان بربری‌پز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: جوش شیرین یک ماده شیمیایی است که مصرف آن در نان سلامت استفاده‌کنندگان را تهدید می‌کند.

دانه‌زن خاطر نشان کرد: استفاده از جوش شیرین در سایر مواد غذایی از قبیل عمل‌آوری کباب کوبیده، کیک، و... نیز مضر بوده و به لحاظ بالا بودن ph جوش شیرین حدود 10 و اختلاف آن با ph دستگاه گوارش خصوصاً معده علاوه بر خاصیت سرطان‌زایی موجب بروز ناراحتی‌های شدید در دستگاه گوارش، کم خونی و پوکی استخوان نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بهترین روش برای عمل‌آوری نان را استفاده از خمیر مایه عنوان کرد و ادامه داد: آموزش‌های لازم در این خصوص به متصدیان نانوایی‌ها ارائه شده که موجب حذف 100 درصد جوش شیرین از نان‌های لواش در پنج شهر استان و 99.5 درصد در کل استان و حدود 70 درصد از رومال بربری شده است.

وی بهترین راهکار برای استفاده در رومال بربری را ترکیب آرد و آبگرم به جای جوش شیرین عنوان کرد و یادآور شد: بازرسان بهداشت محیط در بازرسی‌های مستمر خود بر عدم به کارگیری جوش شیرین در پخت نان نظارت مستقیم داشته و متخلفان را به مراجع ذیصلاح معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/62006/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول