اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت:

مزایای خانواده شهید به آتش‌نشانان ایثارگر تعلق می‌گیرد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: طبق مصوبه امسال، آتش‌نشانی که در حین عملیات جان خود را فدا می‌کند و یا صدمات جانی می‌بیند مزایای خانواده شهدا و ایثارگران برای او در نظر گرفته می‌شود.

مزایای خانواده شهید به آتش‌نشانان ایثارگر تعلق می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی مقصودی ظهر امروز در مراسم هفدهمین یادواره شهدای آتش‌نشان رشت با اشاره به شغل خطیر آتش‌نشانی اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در سال 2011 شغل آتش‌نشانی پس از شغل سربازهای اختیاری که برای جنگ اعزام می‌شوند، دومین شغل پر استرس مجامع آمار غربی قرار گرفته است که پس از آن شغل ژنرال‌های نظامی و خلبانی در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

وی با بیان اینکه در سال 2013 نیز شغل آتش‌نشانی سومین شغل پر استرس اعلام شده است، افزود: آتش‌نشانی پر استرس‌ترین برنامه شغلی است، اما به دلیل رضایت شخصی آتش‌نشانان پس از انجام کار با بیش از 80 درصد جامعه آماری جزو شادترین شغل انتخاب شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت درباره مزایای در نظر گرفته شده برای پرسنلی که جان خود را از دست داده‌اند یا صدمات جانی دیده‌اند، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که در سطح کشور انجام شد ضوابط و معیارهایی که برای بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد توجه بود، شغل آتش‌نشانی جزو این ملاک‌ها قرار نگرفت.

وی اضافه کرد: طبق لایحه‌ای که در 20 فروردین امسال مورد تصویب قرار گرفت ماموران سازمان آتش‌نشانی که جان خود را فدا می‌کنند و یا صدمات جانی می‌بینند مزایای خانواده شهدا و ایثارگران طبق آنچه که بنیاد شهید قرار می‌دهد برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

مقصودی اذعان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بودجه‌ای را تعیین کرده تا اعتباری به این خانواده‌ها اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با تلاش و پشتکار در راه خدمت به هموطنان و نیل به اهداف خود گام برداریم.

در مراسم مذکور دو نفر از خانواده‌های شهدای آتش‌نشان رشت تجلیل شد.

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول