اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخ به خبر فارس

سازمان آتش نشانی اهواز: کارونی ایمن در نوروز 92 رقم خورد

روابط عمومی سازمان آتش نشانی اهواز با ارسال توضیحاتی ضمن رد اظهارات دبیر هیئت قایقرانی خوزستان، عنوان کرد: تیم نجات غریق کارون در نوروز امسال از نیروهای بومی منطقه بودند و ما کارونی ایمن در نوروز 92 داشتیم.

سازمان آتش نشانی اهواز: کارونی ایمن در نوروز 92 رقم خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در واکنش به خبر منتشر شده تحت عنوان «شهرداری اهواز از شرکت‌های غیربومی برای عملیات نجات غریق در کارون استفاده می‌کند» در این خبرگزاری، توضیحاتی را ارائه کرده است.

در این توضیحات عنوان شده است: هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز شهرداری اهواز به‌منظور ایمن سازی محل‌های پیش‌بینی شده جهت ایستگاه‌های متقاضیان قایق سواری در قالب مدیریت سازمان آتش نشانی و همکاری بسیج شهرداری و هیئت نجات غریق استان و ستاد نوروزی شهرداری اهواز فعالیت‌های ویژه‌ای را به انجام می‌رساند.

در ادامه بیان شده است: از جمله این اقدامات می‌توان به استخدام تیم مجرب از ناجیان غریق استان با معرفی رسمی از هیئت نجات غریق و کنترل نظم و انضباط و امنیت خانواده‌های علاقه‌مند به قایق سواری توسط بسیج و        پیش بینی اکیپ‌های امداد و نجات توسط سازمان آتش نشانی و تشکیل تیم‌های کارشناسی برای مکان‌یابی اسکله‌های موقت و دائم حمل مسافر و محل‌های استقرار تیم‌های نجات غریق، تجهیز رایگان به جلیقه‌های نجات و کنترل زمان حمل مسافر و قایق سواری و کنترل و نظارت بر استفاده الزامی مسافران و خدمه قایق‌ها از جلیقه نجات اشاره کرد که ماحصل این اقدامات در نوروز گذشته به اذعان رسانه‌ها و بررسی آمارها به ارمغان آوردن «کارونی ایمن در نوروز 92» بوده است.

در ادامه این توضیحات تصریح شده است: هیئت نجات غریق و غواصی استان در نامه مورخ 24 اسفندماه سال گذشته و به شماره 974/ن/ه/91 ضمن بیان هدف از تشکیل هیئت و لزوم به‌کارگیری ناجیان غریق واجد صلاحیت از طریق آن هیئت به‌منظور حفاظت از جان شهروندان در ایام نوروز نسبت به معرفی «قیصر اهل یرف» بدین منظور اقدام کردند.

همچنین آورده شده است: اداره کل ورزش و جوانان استان طبق نامه مورخ سی‌ام بهمن‌ ماه سال 91 و شماره 23160/2/209 ضمن تاکید بر لزوم به‌کارگیری هیئت نجات غریق مجدداً نسبت به معرفی «قیصر اهل یرف» به‌عنوان نماینده هیئت اقدام کرد.

در این توضیحات خاطرنشان شده است: با توجه به اینکه از سال 66 به بعد به مدت 26 سال «قیصر اهل یرف» به‌عنوان نماینده هیئت نجات غریق وظیفه نجات غریق در نوروز را برعهده داشته و تنها در سال 91 هیئت قایقرانی بنا بر برخی ملاحظات استثنائاً عهده‌دار این وظیفه بود با توجه به عملکرد نامناسب نمایندگان هیئت قایقرانی به نام‌های سیفی و هلالی، فرمانده بسیج شهرداری طی نامه شماره 3693 خواستار به‌کارگیری مجدد نماینده هیئت نجات غریق به‌منظور اجتناب از هر گونه بی‌انضباطی در سال جدید شدند.

در ادامه اظهار شده است: در همین موضوع نیز جمعی از قایقرانان با امضای توماری در مورخ 26 اسفندماه سال گذشته ضمن گلایه از عملکرد ضعیف، نمایندگان هیئت قایقرانی استان و وجود خطرات جانی برای شهروندان خواستار عدم حضور مجدد نمایندگان هیئت قایقرانی شدند.

همچنین اضافه شده است: شهرداری با وجود اختیار قانونی در به‌کارگیری نماینده هیئت نجات غریق مجدداً مراتب مذکور را به اطلاع فرماندار رسانده و از وی درخواست کسب تکلیف کردند که فرمانداری طی نامه شماره 8662 مورخ 23 اسفندماه سال 91 اختیار این موضوع را برای انتخاب نماینده هیئت قایقرانی و یا نجات غریق به شهرداری واگذار کرد.

در این پاسخ‌نامه بیان شده است: سازمان آتش نشانی برابر تجربیات قبل و اظهارات فرمانده بسیج شهرداری اهواز و تأکید سازمان تربیت بدنی مبادرت به عقد قرارداد با نماینده هیئت نجات غریق در قالب شرکت دلفین یاران کرده است؛ لازم به ذکر است همه اعضای شرکت دلفین یاران به مدیریت «قیصر اهل یرف» از ورزشکاران نجات غریق بومی استان هستند.

همچنین گفته شده است: در خصوص حادثه به‌وجود آمده در 14 فروردین ماه سال‌جاری نکات ذیل قابـل ذکر است: چهار نفر از شهروندان جوان متأسفانه با بی‌احتیاطی مطلق بدون به‌کارگیری جلیقه نجات و استفاده از قایق‌های بادی فاقد استاندارد رودخانه و از محلی ناشناخته و به دور از کنترل‌های ایمنی قایق خود را به رودخانه انداخته و در جهت جریان رودخانه به‌صورت غیرقابل کنترل به حرکت در می‌آورند.

در ادامه این توضیحات عنوان شده است: قایق بادی مذکور پس از رسیدن به محل‌هایی که شدت جریان آب فوق‌العاده بوده با برخورد به صخره‌ها واژگون می‌شود که سه نفر از غرق شدگان توسط امداد و نجات آتش نشانی از مرگ حتمی نجات یافته و به ساحل رودخانه انتقال می‌یابند.

ادامه داده شده است: متأسفانه یکی از سرنشینان قایق واژگون شده در بستر رودخانه گیر افتاده و فوت کردند و پس از چهار روز تلاش غواصان سازمان آتش نشانی در جست‌وجوی سر تا سر رودخانه جنازه وی بر روی رودخانه مشاهده شد.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی اهواز خاطرنشان کرده است: به شهروندان اطمینان می‌دهیم که پرسنل امداد و نجات سازمان آتش نشانی همچنان با تمام توان به وظایف تعریف شده خود اقدام کرده است و ضمن بذل جان و ایثارگری اعلام می‌کند.

انتهای پیام/72001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول