اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد خبر داد

جذب 62 نیروی جدید آتش‌نشان در یزد / ثبت‌نام از 22 اردیبهشت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از جذب و به کارگیری 62 نیروی جدید در این سازمان خبر داد و گفت: داوطلبان می‌توانند از 22 اردیبهشت ماه برای ثبت نام اقدام کنند.

جذب 62 نیروی جدید آتش‌نشان در یزد / ثبت‌نام از 22 اردیبهشت

سیدمحمد میرجلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: مجوز لازم برای جذب 62 آتش‌نشان برای سال جاری اخذ شده و از 22 اردیبهشت ‌ماه سال جاری نام‌نویسی برای شرکت در آزمون آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه فراهم آمدن ایمنی یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان آتش‌نشانی است، ادامه داد: با وجود توجه به این سازمان در سال‌های اخیر ،امکانات موجود چندان هم برای شهر یزد و میزان جمعیت آن کافی نیست ضمن اینکه برخی از آتش‌نشانان بازنشسته شدند و با کمبود نیرو مواجه هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد افزود: سال گذشته درخواست مجوز برای جذب نیرو ارسال شد و با موافقت برای جذب نیرو، کارکنان خود را به تعداد نیاز جذب خواهیم کرد. 

* تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی یزد به 9 مورد رسید

وی افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی به 9 ایستگاه و نیز احداث ایستگاه جدید در برخی نقاط تا پایان سال جاری را از دیگر دلایل جذب نیرو در راستای برقراری ایمنی بیشتر و ارائه خدمات مطلوب این سازمان برشمرد.

میرجلیلی افزود: امیدواریم که با رفع کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی، این مجموعه بتواند با نیروهای جدید و با بهره‌گیری از علم روز و آموزش‌های لازم، خدمات خود را بیش‌ از گذشته ارتقا دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یزد اظهار داشت: بحث کمبود نیرو در این سازمان باعث کاهش شیفت استراحت کارکنان امدادی و ایجاد فشار کاری برای آنها می‌شود که آسیب‌های روانی زیادی دارد از این رو لازم است برای افزایش کیفیت کار و نیز خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان جذب نیرو داشته باشیم.

 *استقبال از ورزشکاران و رزمی‌کاران در آزمون استخدامی آتش‌نشانی یزد

وی با اشاره به شرایط شرکت در آزمون استخدامی این سازمان گفت: از ورزشکارانی که حکم‌های قهرمانی در رشته خود دارند و رزمی‌کارانی که دارای کمربند قهوه‌ای به بالا هستند در این آزمون شرکت کنند و یاریگر مردم شهر در حوادث باشند.

میرجلیلی ادامه داد: کسانی که توانایی جسمی بالایی دارند و از نظر روحی نیز تحمل بالایی در برخورد با حوادث را در خود می‌بینند می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.

این مقام مسئول در ادامه بحث آموزش را از مهم‌ترین مولفه‌های فعالیت در این سازمان برشمرد و تصریح کرد: بحث آموزش بسیار مهم‌تر از داشتن تجهیزات است از این رو در مدارس و مساجد به آموزش مردم برای مقابله با حوادث احتمالی پرداخته شده است.

 * 2500 دانش‌آموز آموزش‌های ایمنی را فرا گرفتند

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار و 500 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی آموزش‌های لازم در این زمینه را دیده‌اند عنوان کرد: برای سال جاری نیز موضوع آموزش را جدی‌تر از سال گذشته دنبال می‌کنیم و در حال حاضر دو نفر از داوطلبان این سازمان در امر آموزش در سطح مدارس و مساجد فعالیت دارند.

میرجلیلی اضافه کرد: هر اندازه که خود مردم بتوانند از دستگاه‌های اطفای حریق در موارد بحرانی استفاده کنند یا از طریق آموزش‌ها نسبت به بروز حریق و حادثه جلوگیری کنند بسیاری از مشکلات نیروهای آتش‌نشانی کمتر شده و نیاز به عملیات گسترده و اعزام از ایستگاه نخواهد بود.

انتهای پیام/90004/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول