اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تخصیص اعتبار

تصفیه‌خانه فاضلاب تویسرکان نیمه نخست امسال افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در صورت تخصیص اعتبار، تصفیه خانه فاضلاب تویسرکان در نیمه نخست امسال افتتاح می‌شود.

تصفیه‌خانه فاضلاب تویسرکان نیمه نخست امسال افتتاح می‌شود

مرتضی عزالدین در حاشیه بازدید استاندار همدان از تصفیه خانه فاضلاب تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: در راستای جمع‌‌آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی تولیدی اهالی شهر تویسرکان، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در دو مرحله اجرایی پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست اجرایی تصفیه‌خانه،73 هزار نفر از جمعیت شهر را زیر پوشش قرار می‌دهد، افزود: جریان فاضلاب از طریق خط انتقال ثقلی به طول 4.9 کیلومتر و از جنس لوله‌های بتنی به قطر 800 میلی‌متر به محل تصفیه خانه در پنج کیلومتری جنوب غربی شهر تویسرکان منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان داشت: کل شبکه جمع‌آوری فاضلاب فعلی شهر به طول 104 کیلومتر بوده که 34 کیلومتر آن شبکه سنتی است.

وی اضافه کرد: هدف طرح رسیدن به شبکه اصلی و خط انتقال به طول 22 هزار و 748 کیلومتر و شبکه فرعی 130 هزار و 372  کیلومتر و همه انشعابات طرح نیز 17 هزار انشعاب است.

عزالدین با اشاره به فرآیند تصفیه‌خانه فاضلاب تویسرکان خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه به مساحت 80 هکتار به روش ترکیبی لاگون هوادهی با اختلاط کامل و لجن فعال با هوادهی ممتد کار تصفیه را انجام می‌دهند.

وی اعتبار مصوب سال 91 این طرح را 14 میلیارد و 964 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بر این اساس در سال 91، هفت میلیارد و 189 میلیون ریال از اعتبار مصوب تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: برای اتمام پروژه تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب 131 میلیارد و 327 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی پیشرفت کل پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تویسرکان را 79 درصد دانست و بیان داشت:  با تأمین اعتبار  مد نظر، این پروژه  در نیمه نخست سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان پیشرفت پروژه را خواستار تخصیص اعتبارات برای اتمام این پروژه عنوان کرد و گفت: استاندار همدان خواستار انجام مراحل پایانی این پروژه و افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک شد.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول