اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان شمالی:

اجرای 18 هزار متر شبکه و خط انتقال فاضلاب در بجنورد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: بیش از 18 هزار و 707 متر شبکه و خط انتقال فاضلاب در شهر بجنورد طی سال گذشته اجرا شد.

اجرای 18 هزار متر شبکه و خط انتقال فاضلاب در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، سیدابراهیم علوی اظهار کرد: طول شبکه فاضلاب در این شهر از 144 کیلومتر به 163 کیلومتر افزایش یافته و بیش از 106 هزار و 912 نفر از شهروندان بجنوردی را زیر پوشش قرار داده است.

وی افزود: بیش از 49 درصد شهروندان بجنورد زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند که مرکز شهر و در خیابان‌های پرتردد شهر شبکه فاضلاب اجرا شده و در سال جاری و سال‌های آتی سایر خیابان‌ها و مناطق شهر بر اساس الویت شبکه فاضلاب اجرا می‌شود.

علوی در ادامه با اشاره به عملکرد بهره‌برداری فاضلاب شهر بجنورد اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 167 اتفاق اصلی و فرعی فاضلاب، لای روبی و شستشوی 175 کیلومتر شبکه، ویدئو متری 21 کیلومتر شبکه، سم پاشی 9 هزار و 579 منهول فاضلاب، بازرسی و رفع نواقص 2 هزار و 655 منهول، همسطح سازی 225 دریچه فاضلاب، اصلاح 52 انشعاب ریزشی و بیش از 12 هزار و 743 آزمایشات فاضلاب و .... انجام شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از سه میلیون و 411 هزار و 418 متر مکعب فاضلاب خام برای تصفیه وارد تصفیه خانه فاضلاب شهر بجنورد شده است.

علوی همچنین به کیفیت پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: روش تصفیه در این تصفیه خانه از نوع لجن هوادهی گسترده است و ویژگی‌های شاخص این تصفیه خانه مانند: حذف مواد مغذی از جریان فاضلاب، کنترل تصفیه خانه با استفاده از سیستم plc و استفاده از هواده‌های سطحی دور متغیر باعث شده تا پساب خروجی از کیفیت بالایی برخوردار باشد که این امر مورد تائید سازمان‌ها و دستگاه‌های نظارتی استان است.

انتهای پیام/63001/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول