اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز ملی فردوسی

کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام خراسان‌رضوی گفت: کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور در روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی در مجتمع فرهنگی و هنری امام‌رضا(ع) مشهد افتتاح می‌شود.

کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدسعید سرابی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی بزرگداشت روز ملی فردوسی و افتتاح کنگره ملی توس تا نیشابور در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف اداره کل ارشاد تجلیل و گرامیداشت و همچنین بزرگداشت جایگاه ویژه و بالای مفاخر فرهنگی است.

وی ادامه داد: در همین راستا در کل کشور انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تشکیل شده است که در تمام استان‌ها نیز شعب دارند، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از سال‌های گذشته در خراسان‌رضوی فعال شده که دبیری این انجمن به عهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان است.

سرابی عنوان کرد:‌ یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان‌رضوی بزرگداشت روزهای ملی استان است؛ این انجمن تلاش می‌کند با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌های باکیفیت‌تر و مطلوب‌تری را در این روزها برگزار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی بیان کرد: این انجمن برای بزرگداشت روزهای ملی عطار، خیام و حکیم ابوالقاسم فردوسی از اواخر سال گذشته جلساتی را با حضور مسئولان و استاندار خراسان‌رضوی برگزار کرده است و برگزاری مطلوب این روزهای ملی مورد تاکید استاندار خراسان‌رضوی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تاکیدات فراوانی برای روز ملی فردوسی شده و تلاش می‌شود بهترین برنامه‌ها را در این روز در خراسان‌رضوی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مانند سال‌های گذشته جشن گلریزان عصر روز 25 اردیبهشت‌ماه سال جاری به صورت عمومی توسط اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود.

سرابی اظهار کرد: برنامه‌هایی نیز از سوی شهرداری مشهد در این روز با محوریت موضوعات شهروندی در بوستان‌های مشهد برگزار می‌شود که با توجه به مصادف شدن این روزها با برگزاری نمایشگاه گل و گیاه برنامه‌های ویژه‌ای در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی افزود: طرحی در انجمن آثار و مفاخر خراسان‌رضوی به تصویب رسیده که می‌تواند تاثیرگذاری فراوانی بر شعر و ادب فارسی و گسترش جایگاه آن داشته باشد.

وی ادامه داد: حدفاصل روزهای ملی فردوسی و خیام که دو شاعر بزرگ فارسی زبان هستند می‌تواند فرصت مناسبی برای اثرگذاری بی‌نظیر در حوزه شعر و ادب فارسی داشته باشد که در همین راستا پیش‌بینی شده یک فعالیت فرهنگی مناسب در این فرصت در خراسان‌رضوی انجام شود.

سرابی ادامه داد: کنگره ملی شعر توس تا نیشابور با گستره متفاوت در این فرصت در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود و تلاش می‌شود با حضور شعرای مطرح و برجسته کشور در قالب برنامه‌ای متفاوت و اثرگذار در حوزه شعر و ادب فارسی برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: در اختتامیه این کنگره نیز از سه شاعر برجسته کشور نیز تجلیل و تقدیر می‌شود و همچنین امیدواریم بتوانیم از سال‌های آینده این کنگره را به صورت کشوری برگزار کنیم.

وی یادآور شد: اعطای نشان ملی فرهنگی هنری فردوسی در مراحل تصویب کشوری است که امیدواریم تا قبل از سال 93 به تصویب رسیده و بتوانیم از آن برای کنگره ملی شعر در سال آینده استفاده کنیم.

سرابی خاطرنشان کرد: در این کنگره سه نفر از اساتید فردوسی شناسی به ارائه مقاله می‌پردازند و همچنین اجرای موسیقی با موضوع فردوسی در دستور برنامه قرار دارد.

انتهای پیام/70018/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول