اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر شعر و ادب وزارت ارشاد:

شعر بهترین ابزار برای معرفی سیره علمی بزرگان دینی است

مسئول دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از بهترین راه‏های معرفی سیره علمی بزرگان دینی به بشر امروز، ابزار و امکانات هنری است.

شعر بهترین ابزار برای معرفی سیره علمی بزرگان دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‎رضوی، قادر طراوت‌پور اظهارداشت: با این ابزار می‌توان به گوشه‌ای از دستاوردهای عظیم ائمه اطهار(ع) و معصومین دسترسی یافت که در میان این ابزار هنری بهترین مقولات شعر است.

وی تصریح کرد: به دلیل آنکه در شعر، شاعر قبل از سرودن به دنبال مطالعه می‌رود و کسب اطلاعات جامع از شخصیت و زوایای پنهان روحی، اعمال و سلوک شخصی و سلوک اجتماعی معصومین را مورد مطالعه قرار می‌دهد، سپس آن را در اثر تولید شده خود به جامعه عرضه می‌کند، این کار به لحاظ فرهنگی می‌تواند سمت و سوی جامعه را تغییر دهد.

طراوت‌پور ادامه داد: یک بیت شعر با موضوع مشخص می‌تواند یک دستورالعمل اخلاقی باشد و تاثیری شگرف در فرهنگ جامعه داشته باشد.

مسئول دفتر شعر و ادب کشور تاکید کرد: همه‌ ضرب المثل‌های رایج در فرهنگ بومی و ادبیات شفاهی و کتبی ناشی از اندیشه‌ شاعر یا نویسنده است.

وی تاکید کرد: شعر و ادبیات آئینی می‌تواند یک تجربه گران سنگ با مطالعه عمیق باشد.

وی ادامه داد: این جشنواره می‌تواند با ترویج دستاوردهای مهم از زندگی این بانوی بزرگ اسلام، راه را برای تشنگان حقیقت و معرفت در این نسل و نسل آینده هموار کند.

طراوت‌پور گفت: جشنواره شعر کوثر یکی از سلسله جشنواره‌هایی است که به کوشش خادمان فرهنگ و هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی و دفتر امور زنان و خانواده و دفتر شعر و ادب این وزارت برگزار می‌شود. مسئول دفتر شعر و ادب افزود: در دین مبین اسلام مفاهیم غنی فرهنگی دینی و ملی بسیار وجود دارد که انتظار می‌رود آثار فاخر و ارزشمندی تولید شود.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول