اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سپهر خبر داد

برگزاری سومین کنگره شعر خلیج فارس در خوزستان

دبیر سومین کنگره ملی شعر خلیج فارس گفت: همزمان با سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس سومین دوره کنگره شعر با موضوع مرتبط با جشنواره (فارسی و عربی) در شهرستان هندیجان استان خوزستان برگزار می‌شود.

برگزاری سومین کنگره شعر خلیج فارس در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از ستاد خبری سوّمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس، سید لطف الله سپهر در این رابطه اظهار داشت: نخستین دوره کنگره شعر خلیج فارس به صورت استانی برگزار شد؛ اما از سال دوم اجرای این کنگره شاهد برگزاری آن به صورت ملی هستیم.

وی تصریح کرد: امسال پنج هزار و 945 اثر از 732 شاعر و از 138 شهرستان در حوزه‌های شعر کلاسیک، شعر سپید و شعر عربی از 138 شهرستان به دبیرخانه سوّمین کنگره ملی شعر خلیج فارس ارسال شده است.

دبیر سومین کنگره شعر خلیج فارس آثار عربی رسیده به  دبیرخانه جشنواره را هفت مورد عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون آثار ارسالی که مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته‌اند از لحاظ محتوایی، فنی و فنون ادبی نسبت به آثار کنگره‌های شعر پیشین از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

سپهر ادامه داد: با توجه به اثرگذاری مثبت برگزاری این کنگره در سال‌های گذشته و انعکاس مثبت آن از سوی رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب انتظار می‌رود کنگره ملی شعر خلیج فارس امسال نیز در معرفی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و خلیج همیشه فارس ایران موفق عمل کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان خوزستان اظهار داشت: این کنگره 12 و 13 اردیبهشت بر روی اسکله بحرکان شهرستان هندیجان برگزار خواهد شد.

سوّمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس اوّل تا دهم اردیبهشت ماه سال 1392 در سراسر کشور و مراسم پایانی آن در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2310/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول